A híres angol versenypályáról elnevezett klasszikus motor nem csak küllemével idézi fel az ötven évvel ezelőtti futamokat, durván járó motorblokkja és és nagy kézerőt kívánó kezelőszervei hitelesen hozzák az egykori sportmotorok benzingőzben fürdő világát.
A 865 köbcentis levegős blokk meglehetősen nyomatékos, ezért a kanyarvadászat közben elég a futóműre és a meglepően jó hatásfokú fékekre koncentrálnunk, a motor akkor is dinamikusan gyorsít ki a kanyarból, ha véletlenül egy-két fokozattal magasabban érkezünk a kigyorsítási ponthoz. A kéthengeres erőforrás baritonja, a gyári állapotban is hiteles café-racer forma, és a kétszáz feletti végsebesség garantálja, hogy a Thruxton nyergében ülve nem egyszerűen kikapcsolódunk, de egy pillanatra kis is szakadunk a mindennapi, megszokott környezetből, egyfajta időutazást átélve a motorozás hőskorába. A motor sportosságát jól mutatja az alábbi videó, ami az angol kéthengereseknek kiírt futamon készült, egy átépített Thruxton nyergéből: