Noha első ránézésre csak ráncfelvarrás történt, valójában sokkal többről van szó, ugyanis a két hinckley-i klasszikus erőforrása, váza és megjelenése is változott. Mostantól még pörgősebb a két Triumph motorja, immáron 7500-nál van a piros jelzés, ami annak köszönhető, hogy sok-sok alkatrész vélt könnyebbé - egyebek mellett a tengelykapcsoló, a főtengely és a kiegyensúlyozó-tengely is leadott pár grammot.

triumph-street-twin-scrambler-19623
Hatékonyabb fékrendszert és felfüggesztést kapott az immáron tíz lóerővel izmosabb Street Twin és Scrambler

A teljesítmény közel ötödével, 64 lóerőre nőtt, ezért módosítottak a fékrendszeren is: kétdugattyús Brembók váltották a korábbi Nissineket. Tovább fejlesztett első villa segít kisimítani az úthibákat, a mérnökök elmondása szerint sokkal komfortosabb, egyszersmind kezelhetőbb lett a Street Twin és a terepes Scrambler. Mindezt megkoronázza az új elektronikai csomag, mely magában foglalja az új üzemmódokat, a kikapcsolható kipörgésgátlót, valamint ABS-t is. Bővült az extralista is, ezen immáron megtalálható a guminyomásellenőrző-rendszer, az ülés alatti, vízhatlan USB-aljzat, valamint a gyári indításgátló.