Jogos az XE jelölés, ugyanis ez a változat tényleg otthonosabban mozog terepen, mint névrokona, ami főként abból fakad, hogy kereken öt centivel bőségesebb, 250 milliméteres rugóúttal büszkélkedhet, mely valóban kiemelkedő érték a kategóriában. A hosszabb rugóút egyben azt eredményezi, hogy az ülésmagasság is jócskán nőtt, az XC-n 840, az XE-n pedig 870 milliméterre kell felkapaszkodni a vezetőnek. Mindkét Scrambler mozgatásáról 1200 köbcentis, 90 lovas sorkettes gondoskodik, és nincs is nehéz dolga, elvégre az újdonságok mindössze 205, illetve 207 kilós száraztömeggel mérlegelnek.

triumph-scrambler-1200-xc-xe-19829
Minden eddiginél izmosabb és gazdagabb felszereltségű a Triumph ma bemutatott Scrambler-párosa, a 21-es első keréken futó 1200 XC és XE

Természetesen az erőforrás most is az alacsony fordulatszámon elérhető nagy forgatónyomatékra kihegyezett, így a 110 Nm már 3950-nél elérhető, s a csúcsteljesítményért sem kell 7500 fölé pörgetni a nyolcszelepes sorkettest. Az újdonságok bemutatóján kiderült, hogy a terepes XE két milliméterrel vaskosabb, 47-es csúszószár-átmérőjű Showa villát kapott, hátul pedig Öhlins rugóstagok dolgoznak, mindkét futóműelem húzó- és nyomófokozati csillapítása, valamint előfeszítése is állítható. Emellett lényeges különbség még, hogy az XE-ben kikapcsolható kanyar-ABS dolgozik, míg az XC-n hagyományos blokkolásgátló felügyeli a szegmensben etalonnak számító Brembo M50-ek munkáját.