Mi tartja vissza az autósok jelentős részét, hogy motorra váltsa a jól megszokott négykerekűt? - tehették fel a kérdést a Toyotánál, a válaszok pedig csak záporozhattak, kezdve a stabilitástól, a huzaton át egészen az eső elleni védelemig. Nem olyan fából faragták a japán mérnököket, hogy ilyen csip-csup problémákon fennakadjanak, ezért nekiálltak, hogy megtervezzék a tökéletes városi járművet.
Belülről autó-szerű a képlet, vagyis kerek - na jó, ovális - kormány, vezetőülés és biztonsági öv fogad minket, a gép pedig fordított trike-ként, három keréken gurul - elöl dupla abronccsal.
A szokásos több nyomon futó masinák hátrányát, a túlzottan széles építési módot ügyesen küszöbölték ki a Toyotánál, az innovatív megoldásoknak köszönhetően az i-Road mindössze 85 centiméter széles, vagyis egy nagyrobogóval vetekszik a helyfoglalása.
Az igazán forradalmi megoldás azonban a kaszni dőlését szabályozó rendszer, ezáltal motorként szedhetjük csokorba a kanyarokat, és akár háromméteres sugarú körben is megfordulhatunk a 235 centi hosszú géppel.
A városi sebességkorlátot éppen csak elérő szerkezetet két darab 2 KW teljesítményű elektromotor mozgatja, és három órás töltést követően 30-50 kilométert tehetünk meg vele.