A közelmúltban olvashattatok számos tippet arról, milyen topcase-t érdemes beszerezni és miért hasznos a sisakbeszélő, most pedig olyan holmikat mutatunk be, melyet mindenképp érdemes magatokkal vinnetek.
Defektjavító és szerszán is legyen nálatok!
Roppant bosszantó, ha a felmálházott motor abroncsa kilyukad. A kerékcsere általában nem jöhet szóba egy hegyi szerpentinen vagy az Alföld közepén, viszont segíthettek magatokon valamilyen defektjavítóval. Kétfélét is ajánl az RMC Motor szakértője, mégpedig a Motul defektspréjét és a Slime patronos készletét. Úgy számoljatok, hogy egy doboz, illetve szett csak az egyik kerék „felpumpálásához” elegendő, ennek okán bármelyikre is esik a választásotok, kettőt csúsztassatok az oldaldobozba, hisz később is szükség lehet rá.
Függetlenül attól, hogy indulás előtt elvégeztétek a lánc karbantartását, tegyetek be egy flakon Motul vagy Muc-Off láncsprét is, mivel a rövidebb, egynapos túrákon is égető szükség lehet rá, ha jön egy pár perces eső, ami nyomban lemossa a kenőanyagot! Egyik szer sem jelent nagy kiadást, a 400 ml-es Motul C1 akciósan 3290 Ft-ba kerül, míg az ugyanekkora kiszerelésű Muc-Off Dry PTFE 3990 forintos kedvezményes áron kapható az RMC webáruházában, ahol nyomásellenőrző kütyüt is találtok a kínálatban.
Azt sem hagyhatjátok figyelmen kívül, hogy bármikor adódhat olyan hiba, ami miatt szerelnetek kell. Jól jöhet ilyenkor a kéttenyérnyi zugban elrejthető, 28 darabos Oxford szerszámkészlet, amiben egyszerűbb műveletekhez nélkülözhetetlen kulcsok, fogók és csavarhúzófejek egyaránt megtalálhatók. S ha már a szerelés szóba került, vigyétek magatokkal a kis helyet foglaló EK-45 univerzális bovdenjavító készletet is!
Nyáron rengeteg apró, repülő rovar és bogár kenődik fel a sisakrostélyra, evégett legyen nálatok plexitisztító, sőt páramentesítőt is tegyetek be az úti csomagba, mivel esős időben könnyen lecsapódik a nedvesség a plexi belső felületén, ami nemcsak zavaró, hanem balesetveszélyes is. Azt javasoljuk, pakoljatok egy-egy esőnadrágot és esőkabátot is a hátizsákba, mert nyári melegben is bármikor jöhet egy-egy zápor, és elrontja a napot, ha átázott ruhában kell tovább motorozni.