A 2016-ban bemutatott CRF1000L-ből 87 ezer példányt adtak el szerte a világban, és jó esély van rá, hogy a rengeteg újdonsággal felvértezett 2020-as Africa Twin még ezt is túlszárnyalja.
Testközelből ismerkedhettünk meg az új Honda Africa Twinnel
A Honda sok-sok energiát beletett a fejlesztése, ami nem meglepő, hisz mindenütt egyre kelendőbbek a kalandgépek és a versenytársak is beleadnak apait-anyait. Talán a legfontosabb, hogy számottevően karcsúbb lett, ezáltal nemcsak a hórihorgas motorosok, hanem a rövidlábúak is kényelmesen talajt érnek a nyeregből. Egyébként éppen a kényelem miatt visszavettek az Adventure Sport kissé túltolt ülésmagasságából, mivel sok kritika érte emiatt a japánokat. Tegyük hozzá, a kormány most magasabban áll, mint korábban, az ülést pedig keskenyebbé formázták. Dicséretes, hogy 5 kg-mal könnyebb lett a motor, ellenben legnagyobb forgatónyomatéka 6, csúcsteljesítménye pedig 7 százalékkal nőtt, és a sorkettes a teljes fordulatszám-tartományban erősebb lett. Az immáron 1084 köbcentis Africa Twin károsanyag-kibocsátása is mérséklődött, gond nélkül teljesíti az Euro 5-ös környezetvédelmi norma előírásait.
A bemutatón volt alkalmunk meggyőződni arról, hogy milyen igényes a teljesen áttervezett új váz kidolgozása, melyhez csavarkötéssel rögzítették az alumínium segédvázat. Kellően masszív a CRF450R krosszmotor alumínium lengővillájára hasonlító felfüggesztés, és fontos változás, hogy mostantól hattengelyes inerciaérzékelő (Inertial Measurement Unit, IMU) segíti a hétfokozatú kipörgésgátlót (HSTC), az off-road üzemmódot is kínáló kanyar-ABS-t, az első és a hátsó kerék elemelkedését meggátoló rendszert, továbbá a dupla kuplungos DCT-váltó vezérlését.
Kipróbáltuk, milyen ötletes módon állítható az Adventure Sport légterelője - két oldalon egy-egy klipsz tartja a műanyag idomot, amit több fokozatban, nagyjából 6 cm-rel lehet feljebb tolni. E modell túraalkalmasságát az extraként kapható, elektronikusan szabályozható SHOWA EERA™ (Showa Electronically Equipped Ride Adjustment) felfüggesztés is jelentősen javíthatja.
Nem maradhat ki a felsorolásból a 6,5”-os képátlójú érintőképernyővel kialakított Multiinformációs Kijelző (Multi Information Display), ami Apple CarPlay® alkalmazással könnyíti meg az okostelefonok társítását. A minden körülmények között jól látható kijelző fekete vagy fehér háttérrel, többféle beállítással szolgál, s menet közben a markolat melletti gombbal is vezérelhető.
Kipróbáltuk, elmeséljük
Az újdonság már megrendelhető, a többek között LED-es hátsó lámpával, 6,5 colos képátlójú, érintőképernyős, multifunkciós kijelzővel, Bluetooth-kapcsolattal, automatikusan bekapcsoló vészvillogóval és sebességrögzítővel felvértezett alapmodellt 4 849 ezer forintért adják. A hatfokozatú DCT-váltó négyszázezer forintba kerül, az extrák között felbukkan például a LED-es ködfényszóró, valamint többféle tanktáska és hátsó doboz, mindemellett bukócsövet is vehetünk. A gazdagabban felszerelt, markolatfűtéssel, kanyarfénnyel és tömlő nélküli abronccsal felvértezett Adventure Sports modell ára 5,429 millió forinttól indul. A nagyszerű DCT-váltó ennél is négyszázezret kóstál, míg az okosfutóművel felvértezett ES-ért kis híján hatmilliót szurkolhatunk le. Jó hír, hogy a tesztmotorok már készenlétben állnak, és hamarosan beszámolunk menet közben szerzett tapasztalatainkról is.