Egyre biztosabb, hogy 2019 végén, de legkésőbb 2020-ban már nem a ma elterjedt lítiumionos telepek dolgoznak majd a friss fejlesztésű autók és motorok prototípusaiban, helyüket a kisebb és könnyebb, solid state batteryként, azaz szilárdtest-akkumulátorként emlegetett megoldás veszi át.
Alapvető szerkezeti különbségek jellemzik a két akksifajtát, ami egyszerre előny és hátrány is. Egyértelmű erényként könyvelhetjük el a kapacitás hozzávetőlegesen 100%-os növekedését adott méret, illetve tömeg mellett, ugyanakkor a szilárd elektrolitok és elektródák vezetőképessége egyelőre elmarad a jelenleg használt, folyékony kivitel mögött. Ezt leszámítva minden mellette szól, beleértve a biztonsági tényezőket, ugyanis - szemben a lítiumionos változattal - nem jellemző rá a gyúlékonyság és kevésbé érzékeny a hőmérsékletváltozásra, ami elsőrendű szempont egy járműnél. A hangtalan kétkerekűek világában jelenleg minimum harminc percig tart egy „tankolás”, ám ha az új akkumulátorok révén ez 10-15 percre csökken, az már valóban versenyképes lesz a benzines modellekkel szemben.