Noha a többségnek a sportos négyhengeresek ugranak be a GSX rövidítésről, a ma megjelent GSX-8S egy soros, kéthengeres, 776 köbcentis motorkerékpár, mely elsősorban a Honda CB750-nek és a kategóriaelső Yamaha MT-07-nek lehet ellenfele. 

suzuki-v-strom-800-es-suzuki-gsx-s8
Suzuki GSX-8S

A modern, fiatalos megjelenésű csupaszmotor a márka új fejlesztésérű vázára, valamint az ahhoz kapcsolódó KYB-felfüggesztésre épül. Menetkész tömege 202 kiló, míg csúcsteljesítménye 83 lóerő, tehát izmosabb az MT-07-nél, igaz, nem a kategória legkönnyebb modellje, és elmarad teljesítmény/tömeg arányban a Hornet mögött (Honda CB750: 92 LE/190 kg).

suzuki-v-strom-800-es-suzuki-gsx-s8
A GSX-8S vezetését nagyban megkönnyítik a segédletek, mint például az üzemmódválasztó, a kipörgésgátló, valamint az alapáron kínált, kétirányú gyorsváltó

A formaterv ismerős lehet, hiszen a hasonló nevű, de négyhengeres elődök vonalait fedezhetjük fel az új GSX-8S-en, mely már megtalálható a magyar forgalmazó honlapján, de hazai listaára egyelőre nem ismert, ahogy a V-Stromé sem.

suzuki-v-strom-800-es-suzuki-gsx-s8

Egy új korszak kezdete: Suzuki V-Strom 800DE

Elképesztő, hogy a a Suzuki V-Strom modellekből már több mint 440 000 darabot adtak el világszerte. Ezt a sikersztorit folytathatja a ma bemutatott, soros, kéthengeres V-Strom 800DE, mely a Suzuki által megálmodott, csőrös orrkialakítással jelent meg, akárcsak legendás elődje, a DR Big.

suzuki-v-strom-800-es-suzuki-gsx-s8
22 centis szabad hasmagasság, 83 lóerős csúcsteljesítmény és 230 kilós menetkész tömeg jellemzi a Suzuki új kalandmotorját

Miként az egy vérbeli kalandmotorhoz illik, 21-es első keréken fut az újdonság, szabad hasmagassága 220 mm, azaz 10 mm-rel túltesz a szintén ma megjelent Transalpon, viszont 22 kilóval nehezebb a Honda kihívójánál. Természetesen erőforrása megegyezik a GSX-ével, ugyanúgy 83 lovas és 78 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékú, míg a V-Strom menetkész tömege kereken 230 kg. 

suzuki-v-strom-800-es-suzuki-gsx-s8
A név továbbra is V-Strom, de immáron soros, 776 köbcentis erőforrás felel a gyorsításért

A tervezők azt ígérik, hogy akár egész országokat is átszelhetünk vele tankolás nélkül, ugyanis nagy, kereken 20 literes üzemanyagtartályt kapott a modell, míg fogyasztása csupán 4,4 liter száz kilométerenként. 

suzuki-v-strom-800-es-suzuki-gsx-s8
A LED-fényszóró formája, a csőrös fejidom és a sárga fényezés is a DR Biget idézi


Természetesen a Suzuki két újdonságán is TFT-műszeregységről olvashatóak le az adatok, ahogy azt megszokhattuk napjaink új motorjain, s a kijelző oldalán USB aljzat található, hogy menet közben könnyen tölthetőek legyenek a vezető és utasa készülékei, sisakbeszélői.