A harmincon túli korosztály tagjai talán emlékeznek még, milyen meghökkentő is volt a kilencvenes évek elején élőben megcsodálni egy DR750-et vagy 800-at. A magas építésű, semmire nem hasonlító enduró hangsúlyos kacsacsőrével kitűnt az akkori sárdagasztók tömegéből, és a mai napig kedvelt darabja a használt piacnak.
Nem meglepő hát, hogy a tradíciókra építkezve a V-Strom 1000 ABS tervezésekor is igyekeztek minél több formai elemet átemelni a két évtizeddel ezelőtti modellből. Az ötlet akár működőképes is lehet, hiszen az akkori fiatalok ma már jellemzően meglett családfők, akik valószínűleg nosztalgiával gondolnak a nyolckilósra, és ez bizony könnyen megnyitja a pénztárcákat, jókora vevőkört toborozva a középkorú motorosok táborából.
Persze huszonegy colos, fűzött küllős első kereket hiába is keresnénk a V-Strom alatt, hiszen a túraendurónak csúfolt gépek tulajdonosai jellemzően aszfaltozott utakon járnak, és ha akarnának sem jutnának el vadregényes csapásokon a hágók tetejére. A nyugati államokban egyre kevesebb erdőterület akad, amit motorral is meghódíthatnának az endurósok, tőlünk délre és keletre pedig, ahol fenyvesektől zöldellnek a hegyek, nem az új motor színének kiválasztása az elsődleges probléma; a gyártók - érthető módon - nem is rájuk koncentrálnak az új modellek megalkotásakor.
Ezért aztán a V-Strom alatt is tízküllős, könnyűfém felniket találunk, igaz, a Suzuki nem állt be a sorba, és nem sportmotor papucsokat húzott az ezresre, visszafogott méretű, 110/80-19-es, valamint 150/70-17-es abroncsok feszülnek a gépen. Az üléspozíció is inkább a túramotorokat idézi, a vastagon párnázott nyereg, a méretes, kereken húszliteres üzemanyagtartály és a viszonylag gazdag idomzat is a világjárók elvárásainak megfelelően készült. Szintén a túrázók értékelhetik az állítható magasságú, illetve szögű légterelő plexit, továbbá a három fokozatban kapcsolható, és igény szerint deaktiválható kipörgésgátlónak is jó hasznát veszik majd, ha mondjuk éppen az Edelweissspitze vagy a Triglav macskaköves hajtűkanyarjaiban kapná el őket egy kiadósabb zápor:
Így működik az új V-Strom három fokozatban állítható kipörgésgátlója
Szükség is lehet a gondoskodó elektronikára, ugyanis a nem éppen kiemelkedő, kereken százlovas teljesítmény mellett nem elhanyagolható, hogy már négyezres percenkénti főtengelyfordulatnál 103 Nm-es forgatónyomaték feszíti a láncot.
A felfüggesztés terén jól megszokott megoldások köszönnek vissza, minden paraméterében állítható, 43 mm-es csúszószár átmérőjű teleszkópok igyekeznek elnyelni az úthibákat 160 mm-es rugóúttal - a futóműelemet KYB készíti a Suzuki számára. Az ABS által felügyelt 260-as hátsó féktárcsát az egydugattyús Nissin betétei fogják közre, míg elöl radiálisan rögzített, négydugattyús Tokico monoblock nyergek lassítják a motort.
Gondoltak az átlagnál alacsonyabb és magasabb motorosokra is, ezért az opciós listáról az egyelőre ügyesen titkolt ülésmagasságot lefelé vagy felfelé módosító nyereg is rendelhető a Suzukihoz. Az egyre testesebb gépek között üde színfolt lehet az új V-Strom, hiszen a gazdag felszereltség, az utasnak is bőséges helyet biztosító közel kétszázharminc centiméteres hossz és a méretes üzemanyagtank ellenére a vas megtankolt tömege 230 kiló alatt marad, így nem csak a túlméretes endurókkal, de a hasonló tömegű ezres túrasport gépekkel szemben is érdekes alternatíva lehet.
Műszaki adatok - Suzuki V-Strom 1000 ABS:
Motor típusa: négyütemű, folyadékhűtésű, DOHC, kéthengeres 90 fokos V-elrendezésű
Hengerűrtartalom: 1037 cm3
Teljesítmény (LE/ford./perc): 100/8000
Forgatónyomaték (Nm/ford./perc): 103/4000
Erőátvitel: hatfokozatú, mechanikus
Üzemanyagtartály térfogata: 20 liter
Hosszúság: 2285 mm
Szélesség: 865 mm
Magasság: 1410 mm
Tengelytáv: 1555 mm
Szabad magasság: 165 mm
Menetkész tömeg: 228 kg