Az ezredfordulót követően, éppen egy évtizede mutatták be a japánok a DR-széria túramodelljeit váltó DL650-et, más néven a V-Stromot. Ekkor már két éve futott - ugyanilyen típuskóddal - a literes verzió is, ám a világjárók mégis a kisebb, kezelhetőbb változatot részesítették előnyben, ezért az utolsó, 2007-es modellfrissítést követően a "nagytestvér" elbúcsúzott, s a gyár energiáit az új, 2011-ben bemutatott 650-esbe fektették.

Ugyanakkor a konkurensek rendre kihoztak legalább egy literes vagy még nagyobb blokkal felszerelt emelt hasmagasságú utazómotort - ha úgy tetszik, túraendurót -, így hát a Suzuki mérnökei sem tétlenkedhettek. Pár év lemaradással ugyan, de tavaly ősszel végre napvilágot is látott egy prototípus, azonban a szériaérett vasra egészen mostanáig várnunk kellett.

suzuki v-strom

Nagyobb, 1037 köbcentire hízott V2-es blokkal, de visszafogott, mindössze százlovas teljesítménnyel debütált tegnap Le Mans-ban a 2014-re datált V-Strom. Duci formája ellenére szerény, 228 kilós menetkész tömeget sikerült elérni a fejlesztőknek, s mindezt úgy, hogy gazdag felszereltséggel, többek között kipörgésgátlóval, ABS-szel és csúszókuplunggal látták el a modellt.

suzuki
A Suzukinál nem aprózták el a fejlesztést: radiálisan rögzített féknyergek, USD első felfüggesztés, személyre szabható kipörgésgátló és csúszókuplung az új V-Stromon

A száraz műszaki adatoknál sokkal lényegesebb, hogy miként viselkedik élőben és mennyibe fog kerülni a visszatérő túrázó, azonban a gyáriak egyelőre nem árultak el többet, így valószínűleg - legalább - az őszi motoros seregszemlékig várnunk kell, hogy többet tudjunk meg a japánok későn érkező, de ígéretes kihívójáról.