Még 1999-ben bukkant fel a formás, 645 köbcentis V2-es a Suzuki kínálatában, a kereken 70 lovas és mindössze 165 (SV650S: 169) kilós tömegű csupaszmotor gyorsan elterjedt az öreg kontinensen. Sokat eladtak belőle, ami nem is csoda, hisz' a tulajdonosok a korai évjáratok rakoncátlan váltóján, a néha elfüstölő feszültségszabályozón és a sebességmérő törékeny jeladóján kívül csak elvétve számoltak be bosszantó műszaki hibákról.
A sikermodellt végül tízéves pályafutás után mégis nyugdíjazták, helyére a modernebb formatervű SFV650 Gladius érkezett, ami a válság kellős közepén nem bizonyult jó időzítésnek, így sajnos nem tudta megismételni az előd sikereit. Újabb hat év telt el, mire a Suzukinál úgy döntöttek, leporolják a jó öreg SV-t, és erősebb hajtóművel, valamint sok új fejlesztéssel debütáltak vele a 2015-ös EICMA-n.
Minden tekintetben fejlettebb
Szinte nem volt olyan része a 645 köbcentis V2-esnek, amin ne változtattak volna a modellfejlesztés során, az erőforrás összességében 50-60 ponton módosult és lényegesebben erősebbé vált. Immáron 76 lóerő áll a vezető rendelkezésére, ami a 197 kilós (menetkész) tömeg mellett nem éppen kiugró, de az SV - 64 Nm-es forgatónyomatékával - azért lustának sem nevezhető. A puszta számadatoknál sokkal érdekesebb, hogy a mérnökök milyen technikai csemegéket csempésztek a visszatérő Suzukiba. A legfontosabb a kezdő motorosok kedvéért beépített ún. Low RPM Assist, melynek főként kereszteződésekben, illetve emelkedőn elinduláskor jut szerep. Ez ugyanis a kuplung behúzásakor magasabbra állítja az alapjáratot, ezáltal az SV-t szinte lehetetlen lefullasztani.
A módosított üzemanyagellátó-rendszernek és a duplagyertyás gyújtásnak köszönhetően a Suzuki nakedje még takarékosabbá vált, pedig a tulajdonosok elődjéről is visszafogott, 4,8-5,3 l/100 km-es fogyasztásadatokat jegyeztek fel. A gyár mérései szerint az új, erősebb SV650 ezen a téren is domborít, országúton csupán 3,83 litert kér százanként, azaz a karcsú, alig 14 literes üzemanyagtartály dacára is 300-350 kilométer megtehető egyhuzamban.
Váz, felfüggesztés és fékrendszer tekintetében is az előd megoldásai köszönnek vissza. A sok-sok háromszögből álló acélvázhoz 41 millis csúszószár-átmérőjű, hagyományos felépítésű első villa kapcsolódik, mely ötküllős könnyűfém kereket fog közre. Gumiméret tekintetében is az ezredfordulós modell adatai juthatnak eszünkbe, mivel a korabeli hatszázasokon megszokott 120/160-17 páros teljesít szolgálatot. A 290-es első és 240-es hátsó tárcsák és a hagyományos rögzítésű féknyergek munkáját a Nissintől származó, mindössze egy kilós tömegű blokkolásgátló felügyeli, hogy a kezdő és a tapasztaltabb pilóták egyaránt bátran lassíthassanak az útviszonyoktól függetlenül.
Az SV tehát hű maradt az eredeti koncepcióhoz, továbbra is könnyed, nyomatékos, fürge motor sok új tulajdonsággal és néhány plusz lóerővel, hogy még versenyképesebb legyen a középméretű csupaszmotorok mezőnyében. Hogy a csinos mindenes mennyibe kerül majd, arról egyelőre nincs információ, de látva a közvetlen konkurensek 1,9-2,2 millió forint közötti vételárát, várhatóan a Suzuki is hasonló árcédulával kerül majd a szalonokba.
Műszaki adatok - Suzuki SV650A (2016)
Erőforrás: kéthengeres, négyütemű, 90 fokos hengerszögű V-motor
Összlökettérfogat (cm3): 645
Furat/löket (mm): 81 x 62,6
Legnagyobb teljesítmény (LE): 76
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm): 64
Tengelykapcsoló: többtárcsás, olajban futó
Váz: acél térhálós csőváz
Első felfüggesztés: hagyományos felépítésű teleszkópok 41 mm-es csúszószár-átmérővel
Hátsó felfüggesztés: központi rugóstag állítható rugó-előfeszítéssel
Első fékrendszer: 290 mm-es átmérőjű dupla féktárcsa
Hátsó fékrendszer: 240 milliméteres átmérőjű szimpla féktárcsa
Blokkolásgátló: Nissin
Gumiméret elöl/hátul: 120/70 - 17/160/60 - 17
Tengelytáv (mm): 1445
Szabad hasmagasság (mm): 135
Méretek (HxSzxM): 2130 x 760 x 1090
Ülésmagasság (mm): 785
Üzemanyagtartály mérete (L): 13,8
Saját tömeg (kg): 197