Több szabadalmi beadvány is napvilágot látott az elmúlt napokban, melyeken a Hayabusa-eforrás átdolgozott, változó szelepvezérlésű változata látható. Mivel a modell csak 2021-től kapható, aligha nyugdíjazzák két év után, így a VVT-Busa várhatóan 2024-ben léphet piacra.

suzuki-hayabusa-vvt-szabadalom

A megoldás lényege, hogy hidraulikus vezérműtengely-állító segítségével változtatható a szelepek nyitási ideje, ami egyszerre járulhat hozzá az erősebb középső fordulatszám-tartományhoz, a nagyobb csúcsteljesítményhez, valamint a károsanyag-kibocsátási értékek csökkentéséhez. Miként több helyen megjegyezték, a szerkezet és a működési elv igencsak hasonlít a Kawasaki korábbi motorjában, a 2007-es 1400GTR-ben látott konstrukcióhoz:

suzuki-hayabusa-vvt-szabadalom
A Suzuki szabadalmi rajza a változó szelepvezérlésű GSX1300R-erőforrásról

Egyelőre természetesen nem erősítette meg a Suzuki, hogy valóban érkezik az eddigi legerősebb Busa, így az idei – vagy a 2024-es – EICMA-ig kell várnunk arra, hogy többet tudjunk meg a valaha gyártott leggyorsabb vadászsólyomról.