Nem jöttek be a pletykák, melyek arról szóltak, hogy nagyobb és nem mellesleg vadonatúj erőforrás kerül a Sólyomba. Ehelyett továbbra is 1340 köbcentis, soros, négyhengeres repíti a Busát, csakúgy, mint elődeit.

Suzuki Hayabusa: duci, mégis imádjuk

Nem spórolták ki a vasat a hamatsui mérnökök, egészen pontosan 264 kilóval mérlegel az új modell, ami napjaink testes túrasportgépei között is kissé ducinak számít.

suzuki-hayabusa-2021-bemutato-28917

Több mint gyanús, hogy a tengelytáv milliméterre megegyezik a 2010 előtti modellével, sőt szinte az összes jellemző mérete 5-10 milliméteren belül van az elődökkel összevetve, vagyis nem itt születtek mélyreható változások a tervezés során.

suzuki-hayabusa-2021-bemutato-28918
A hengerfej mellett átdolgozták a dugattyúkat, hajtórudakat és a főtengelyt is, sőt a sebességváltó sem maradt érintetlen. Viszont ugyanúgy 1340 köbcenti a modell, mint korábban és csúcsteljesítménye sem kiemelkedő - ma már az ezresek is többet tudnak ennél

Valódi újdonságként a Brembo Stylema féknyereg említhető, mely végre méltó a motorhoz, szemben a korábbi Hayabusák legendásan alulméretezett és 2012 előtt csak ABS nélkül kínált fékrendszerével.

suzuki-hayabusa-2021-bemutato-28919

Komoly csalódás, hogy az erőforrás terén gyakorlatilag nem történt komoly előrelépés, ha csak azt nem tekintjük fejlődésnek, hogy 190 lóerőre csökkent a teljesítménye 150 Nm-es forgatónyomaték mellett, hogy megfeleljen az Euro 5-ös előírásoknak.

suzuki-hayabusa-2021-bemutato-28920

Persze így sem maradt érintetlen a jó öreg sornégyes: a mérnökök beszámolója szerint módosították a vezérműtengelyeket, a szeleprugókat és a kipufogószelep emelésének mértékét. Ez a gyakorlatban annyi változást hozott, hogy a szerényebb csúcsteljesítmény dacára is 1-2 tizedmásodperccel jobban gyorsul az új modell, mint az első és második kiadás.

suzuki-hayabusa-2021-bemutato-28924
Üzemmódkapcsoló, kanyar-ABS, kipörgésgátló és oda-vissza működő gyorsváltó teszi teljessé a Busa felszereltségét. Természetesen tempomat is elérhető, de ez ma már alap a kategóriában

A sebességrajongóknak jó hír lehet, hogy a gyengítés ellenére is 300-at megy a Hayabusa, és ugyanúgy elektronika korlátozza a végsebességét, mint az elődnek.

Műszaki adatok - Suzuki Hayabusa (2021)

Motorkonstrukció: folyadékhűtésű, soros, négyhengeres

Összlökettérfogat (cm³): 1340

Teljesítmény: 190 LE

Forgatónyomaték: 150 Nm

Tömeg: 264 kg

Üzemanyagtartály kapacitása: 20 l

Nyeregmagasság: 800 mm

Elektronika és vezetéssegítő rendszerek: lejtmenetvezérlő, egykerekezés-gátló, dőlésszügérzékelős kipörgésgátló, kétirányú gyorsváltó, rajtautomatika, visszagurulás-gátló

Vételár: 16 499 GBP (hazai ára egyelőre nem ismert, átszámítva: 6,7 millió forint)