Jelenleg az 1441 köbcentire hizlalt, és éppen 2014 végén megújult Kawasaki ZZR1400 a kategória etalonja, ám úgy tűnik, hogy az örök rivális Hayabusa is visszatér a következő szezonban. Látva, hogy a GSX-R-osztály végre komoly modellfrissítésen esett át, és tudva, hogy a japánok már évek óta kísérleteznek a feltöltős erőforrással, könnyen megjósolható, hogy a következő 'busa nem a Kawa receptjét követi, vagyis pont hogy kisebb, de minden eddiginél erősebb, feltöltős erőforrással érkezik.

suzuki-hayabusa-7580
Észrevétlenül öregszik - a Hayabusa immáron 17 (!) évre része a motorpiacnak

Ez már csak azért is logikus lenne, mert pár hete éppen a ZZR1400 vezérlőegységén végeztek módosítást, hogy a modell teljesítse a 2016-tól kötelező EURO4 előírásait, arról nem beszélve, hogy a következő években debütáló vasak tervezőinek már a 2020-as EURO5-re kell koncentrálniuk, hacsak nem akarják 2-3 éves pályafutás után nyugdíjazni az új modelleket.

suzuki-hayabusa-7586
Az első vázlat, ami a GSX kódnevet viseli

Bár egyes hírforrások egyértelműen kizárják, hogy feltöltőt kapna a Suzuki nagyágyúja, a várható 2017-2018-as megjelenés arra utal, hogy mégiscsak egy ultramodern, EURO5 előírásait teljesítő (vagy EURO5-ös minősítésre átalakítható) erőforrás kerül majd a Hayabusába. Ez pedig a jelenlegi trendet látva nem az összlökettérfogat növelésével, hanem éppen ellenkezőleg, egy kisebb, alapjaiban új hajtómű bevetésével érhető el legkönnyebben.