Ha csak a puszta műszaki adatokat nézzük, elsőre nem tűnik túl csábítónak a Suzuki új 950-es modellje. 214 kilóval mérlegel, akárcsak literes rokona, viszont erőből csak bő fele, egészen pontosan 62%-a áll rendelkezésre. Ráadásul az árkülönbség a 20%-ot sem éri el, tehát elsőre jobb ajánlat a literes GSX-S, mint a fojtott, 950-es változat. Persze a motort jobban megismerve már kiderül, mi benne a „pláne” és miért van sikerre ítélve.
Kezdők és újrakezdők favoritja lehet a Suzuki GSX-S950
A 950-es név kissé megtévesztő, mivel ugyanúgy 999 köbcentis, mint névrokona, viszont nem véletlenül lett éppen 94 lovas teljesítményű: ebből készíthető A2-es változat, az pedig igencsak csábító lehet 18 évesen, hogy a friss A2 jogsiddal egy K5-blokkos Suzukira ülj.
Akárcsak az európai piacon, nálunk is szűk 20%-kal kerül kevesebbe a 950-es, mint az ezres felmenő: az árelőny egészen pontosan 800 ezer forint, ugyanis az újdonság 3 799 000 forintos áron került a szalonokba.
Műszaki adatok – Suzuki GSX-S950
Motorkonstrukció: Folyadékhűtésű, soros, négyhengeres
Összlökettérfogat (cm³): 999
Furat x löket: 73,4 mm x 59,0 mm
Csúcsteljesítmény: 94 LE/7800 ford./perc
Legnagyobb forgatónyomaték: 92 Nm/6500 ford./perc
Sűrítési arány: 12,2:1
Tömeg (kg): 214
Üzemanyagtartály térfogata (L): 19