Noha a név becsapós, nem arról van szó, hogy rövidebb hajtórudat vagy karcsúbb hengereket építettek a jó öreg K5-ös blokkba. Ezúttal a 950-es jelzés arra utal, hogy a literes alapmodell fojtott, gyengébb változata áll előttünk.
Megjelent a Suzuki GSX-S950
A hírek szerint két hónapon belül piacra kerül az újdonság, mely ugyanúgy 999 köbcentis, mint névrokona, ám fontos különbség, hogy az európai és brit jogsiszabályok miatt 95 lóerőre csökkentették a teljesítményét. Ez azért lényeges, mert
csak olyan modellből készíthető 35 kW-os, azaz 48 lovas A2-változat, mely eredetileg is legfeljebb 70 kW-os teljesítménnyel gördül ki a gyárból, mint a GSX-S950 is.
Hogy valóban könnyen megzabolázhassák a kezdő motorosok, kipörgésgátlója három fokozatban állítható, így mindenki megtalálja a tudásához és a pillanatnyi útviszonyokhoz passzoló segédletet.
Valószínűleg minél kedvezőbb vételárat szerettek volna elérni a Suzukinál, ezért nem csak az erőforrást fésülték át, így a KYB villa sem pontosan olyan, mint az ezres rokoné, míg a Brembo féknyergek helyett Tokicók szorítják a tárcsákat. Ezen felül a kormány formáját szúrhatják ki a típust jól ismerő suzukisok, ugyanis a 950-esen kevésbé íves az alkatrész, mint az elődön.
Kíváncsian várjuk, hogy mennyibe kerül majd a GSX-S950S, illetve pontosan mikortól lesz elérhető Európában, s ezzel együtt Magyarországon. Az mindenesetre bíztató, hogy a német Tourenfahrer értesülései szerint a helyi piacon csaknem húsz százalékkal (!), azaz 2500 euróval kevesebbet kérnek majd a 950-esért, mint ezres rokonáért.
Műszaki adatok – Suzuki GSX-S950
Motorkonstrukció: Folyadékhűtésű, soros, négyhengeres
Összlökettérfogat (cm³): 999
Furat x löket: 73,4 mm x 59,0 mm
Csúcsteljesítmény: 95 LE/7800 ford./perc
Legnagyobb forgatónyomaték: 92 Nm/6500 ford./perc
Sűrítési arány: 12,2:1
Tömeg (kg): 214
Üzemanyagtartály térfogata (L): 19