"Own the racetrack!" - Urald a versenypályát!� Vajon még mindig igaz a jól ismert szlogen? Ha nem is versenypályán, de ennek próbáltunk utánajárni, miután sikerült lezsíroznunk egy 600-as GSX-R-t Erdős Tomival, a Full-Gas frontemberével.
Bármilyen furcsa is, de az utolsó modellfrissítés óta eltelt három évben, még nem volt lehetőségem kipróbálni a kis Gixert, így már nagyon vártam a találkozást.
Miután átvettük a motort Fehérváron, az első utunk a Vértesen és Gerecsén át, egészen a Pilisig vezetett, ahol szerintem egész Észak-Dunántúl legfrankóbb útjai találhatóak. Aki szereti a kanyargós részeket, annak csak ajánlani tudom a Lepence és Szentendre közti szakaszt, mert a motorosokat leszámítva a forgalom kicsi, és az útminoség is megfelelő egy kis kergetőzéshez. Az oda út még csak az ismerkedés jegyében telt el, viszont mindjárt az elindulás után, szolgált némi meglepetéssel, ugyanis már az első kereszteződésben tolta kifelé a farát a gép, ezért jónak láttam a 600 RR-hez szokott gázkezelésemen kicsit finomítani. Nem kellett hozzá 8 általános, hogy rájöjjek, a Gixer alul jóval nyomatékosabb, mint az RR, így nem is kell sok ösztönzés ahhoz, hogy egykerékre állítsd.
Annak ellenére, hogy egy supersport gépről beszélünk, az üléspozíció meglepően kényelmes, nem olyan kompakt, mint a vetélytársaké, így amikor épp nem pályacsúcsot döntesz a Pannónia-Ringen, akkor is jól fogod érezni magad a nyeregben. A modellcsaládra jellemző széles tank és testesebb idomok miatt nagynak tűnik a bringa, de valójában semmivel sem nehezebb, mint a konkurencia, így a könnyű irányíthatósága mellett, még a szélvédelemre sem lehet panasz.
Azt mondtam volna, hogy könnyű irányíthatóság? Igen, amikor ezt mondja az ember, akkor valami hasonlóra gondol, mint amit a GSX-R nyergében érez. Kezdem érteni, hogy miért a Suzukit választották a Szabó Attiék a Motorsport Suli részére. A futómű finoman reagál az útburkolat egyenetlenségeire, azonban a nagyon rossz minoségű (pl.: budapesti) utakat nem kedveli, elpattog, csakúgy, mint minden valamire való sportmotor. Jöhet bármilyen kanyar, a GSX-R stabilan tartja az íveket és elhiheted, hogy nem rajta fog múlni, hogy milyen gyorsan veszed őket, hanem azon, hogy mennyire vagy tökös gyerek, mennyire mered tépni a fülét.
A fékek lehetnének harapósabbak is, de nem kell megijedni, mert még kopott gumival is sikerült megemelnem a hátsó kereket, aminél nagyobbat ugye nem nagyon lehet fékezni.
A blokk már viszonylag alacsony fordulaton (5000 ford./perc) is jól tol, persze nem úgy, mint a Discovery űrsikló, hiszen csak egy hatszázasról van szó, tehát jobb, ha pörgeted, de azért a kategóriájában előkelo helyet foglal el kövér középtartományával. És hogy mennyit sikerült kipréselni belőle autópályán? Hát, az óra szerint 279-es végsebesség nem kutya egy hatszázastól, igaz itt már szerintem csal egy húszast is a digitális kilométeróra. A lényeg, hogy az igen hegyesre hangolt CBR 600 RR sem tudott ellépni előle az autópályán.
A Suzuki által először használt, aztán a többi gyártó által lekoppintott dupla pillangószelepes benzinbefecskendező észrevétlenül végzi a dolgát, így ebbe sem tudtam belekötni. Azért, valamit már fikázni is kéne, mert kezdem kellemetlenül érezni magam, hogy mindig csak jót írok. Tehát meg kell, hogy mondjam, hogy a gumi kopott volt és egy olajcsere sem ártott volna :D, de ne féljetek, ezért már csúnyán meg is büntettük a motor gazdáját, úgyhogy egy jó ideig intravénásan kapja még a rántott húst is :D
A viccet félretéve, beszéljünk még egy nagyon csábító dologról, amiben a GSX-R 600 tuti verhetetlen, mégpedig az áráról. Sehol nem kapni 2.298.000 forintért ennyire ütőképes mocit, ráadásul, ha most rendeled meg a Full-Gas-nál, akkor még sportkipura sem kell költened, mert azt ajándékba kapod. Ha maradt még léd néhány apróságra, akkor dobj fel rá fém fékcsöveket, és ragadós pályagumikat, és nyomd le vele az újabb gépeken virító konkurenciát.