Tavaly ősszel, az EICMA-n jelentette be a Suzuki, hogy visszatér az európai piacra a négyszázas egyhengeressel, mely rögtön kétféle, enduró (S) és szupermotó (SM) kivitelben érkezik a kereskedésekbe, várhatóan 2025 nyarán.
Akárcsak a jó öreg DRZ-ben, ebben is 398 köbcentis, folyadékhűtésű egyhengeres dolgozik, ám ezzel nagyjából vége is a hasonlóságoknak, ugyanis az újdonság – értelemszerűen – sokkal kifinomultabb és gazdagabb felszereltségű elődjénél.
Még mindig népszerű a DRZ?
Noha jó néhány éve nem forgalmazzák Európában, hiszen a környezetvédelmi szabályokat már 2008-ban (!) sem teljesítette a modell, itthon továbbra is közkedvelt használtmotor a Suzuki egyhengerese. A Datahouse 2024-es összesítése alapján az ötödik legnépszerűbb terepmotor volt, melyet csak a géposztály etalonjai előztek meg, név szerint a DL650, az 1200 és 1250 GS, valamint a CB500X.
Látva, hogy ilyen keresettek a 15-20 évesen is 1,5-2 millió forintba kerülő vasak, egyértelműen jó ötlet a Suzukitól, hogy hamarosan újra kapható lesz a modell utódja.
Idén nyáron érkezik a Suzuki DR-Z4 S és SM
Az új négyszázas alapfelszereltségéhez tartozik a kipörgésgátló, valamint az ABS – mindkettő kikapcsolható –, sőt az üzemmódkapcsoló is. A csúcsteljesítmény 38 LE, azaz nagyjából tíz százalékkal több a DRZ-nél, míg legnagyobb forgatónyomatéka 37 Nm, és mindezt meglepően szerény, 2,95 L/100 km-es átlagfogyasztás mellett.
Immáron az sem titok, hogy milyen felfüggesztéssel érkezik a páros, a KYB villa rugóútja 280 és 260 mm az endurón, illetve a szupermotón, míg a központi rugóstag 296 és 277 mm mozgási tartományt enged a hátsó keréknek.
Sajnos az egyik legfontosabb részlet, a vételár egyelőre nem nyilvános, de a márka- és típusfórumokon rendre 7500 és 8500 dollár közötti összegekről írnak, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy 10-20 százalékos felárat tartanak valószínűnek a tengerentúlon ma is kapható DRZ400-zal szemben.