Március 18-tól 20-ig a Pannónia ringen tesztelt Bitter Sanyi a 2005-ös évi Endurance VB-s csapatával.
Pénteken reggel megérkezett a pályára a csapat és a vadonatúj K5-ös Suzuki, amit az ott tartózkodó emberek kivétel nélkül kíváncsian és elismerően nézegettek. A csapat egy szűkebb létszámban képviselte magát, természetesen Gerhard Klein, a S.A.T. 76 kettes számú pilótája és Herbert Riedl a főszerelő is megérkezett a motorral a tesztre, ahol a csapat magyar tagjai fogadták őket.
A motorba belekerültek azok a spéci alkatrészek, amiktől az amúgy is tetszetős és széria állapotában is komoly menetteljesítményű motor igazi versenygéppé alakult. A motor már beindítása előtt bizalomgerjesztő volt, látva a precíz munkát, amit a szerelők végeztek és a brutális, messziről felismerhető design-t. Ezt az érzést csak fokozta a pillanat, amikor be lett indítva. Sanyi az első körök megtétele után ezzel gurult ki a boxba: „Igen ez itt az! Így képzeltem el egy motort, ami az én elképzeléseim szerint lesz megépítve!” Mindezt persze fülig érő mosollyal az arcán…
A három napos teszt alatt sikerült teljesen különböző körülmények között kipróbálni a gépet. Első nap ragyogó napsütés, márciushoz képest kifejezetten meleg, jó idő volt. Kellemes, baráti hangulat, mégis precíz, kemény munka jellemezte a napot, gyorsan sikerült megtalálni az összhangot az osztrákokkal. Az első napra tervezett cél a gép megszokása, beállítása volt, amit sikerült is elérni. A második nap már sokkal hidegebb volt és tetejébe leszakadt az eső. A munka természetesen nem állt meg, ezek között az időjárási körülmények között is tesztelni kellett, hiszen az első versenyen Hollandiában számítani lehet majd hasonló időjárásra. Az utolsó napra felszáradt a pálya, viszont annyira hideg idő volt, hogy 3-4 kör megtétele után kénytelen volt mindenki kiállni a boxba, mert elfagytak a végtagok. A teszt végére kijelenthető volt: A Suzuki Austria Team 76 felkészült az Assen-i bevetésre.
„Madarat lehet fogatni velem! A motor egyszerűen frenetikus! Már az első méterek után üvöltöttem örömömben a sisakomba: Igen! Ez az! Ezt nekem csinálták, az enyém teljes egészében! Az összebarátkozás a motorral nagyon gyorsan ment. Soha ilyen boldog motorozástól még nem voltam, illetve mégis: 1989-90-ben Zana Tomi barátommal amikor MZ-ztünk, gondtalanul, irdatlan nagyokat meccselve, szinte minden hétvégén a kecskeméti gokart pályán…
Az utóbbi időben kicsit belefásultam, más dimenzióban motorozhattam, mint amire most lehetőségem nyílt. Az új Suzuki tényleg akkora durranás, ahogy azt korábban beharangozták. Rendkívül bizakodó vagyok a közös jövőt illetően! A csapatom a tenyerén hordoz, lesi minden kívánságomat s ez hihetetlenül feldob. Rám építenek, sőt kaptam egy újabb lehetőséget is tőlük: ebben az évben részt veszek a támogatásukkal a komplett –kőkemény- IDM Superbike sorozaton, melynek egy futama itthon lesz (Pannónia ringen). Ezen a sorozaton is lehetőségem lesz gyorsulni, amit természetesen a világbajnokságon is hasznosítani tudok. Az IDM-re a motorblokkot Michael Schaffer készíti, amely ígéretei szerint hátsó keréken 193 lóerős lesz!
Az Assen-i pálya nagyon gyors, tempós pálya, amin szinte észrevétlenül fárad el az ember. Egyenlőre úgy néz ki, hogy gyorsaságomnak köszönhetően csapaton belül én leszek az, akinek többet kell majd motoron ülnie, ez kb. 2-szer 1 órát, 1 óra 10 percet jelent. Ez nagyon fárasztó lesz fizikálisan, de bízom benne, hogy köszönhetően a téli felkészülésemnek bírni fogom az iramot.
Köszönöm a rengeteg szurkolást és biztatást! Remélem képes leszek év közben meghálálni és felvihetem a magyar zászlót a dobogóra!"
A világbajnoki sorozat ezen a héten kezdődik. Az első futamra 33 VB-s csapat adta le nevezését, ami azt sejteti, hogy kőkemény évnek nézünk elébe. Csütörtökön lehetőség van a helyszínen a szabadedzésekre, pénteken a gépátvételek és az adminisztratív átvételek zajlanak, szombaton időmérő, vasárnap Húsvét révén 1 napos pihenő. Húsvét hétfőn pedig a hagyományoknak megfelelően elindul a 2005-ös évi Endurance Világbajnokság.
Kapcsolódó anyagok: