El kell gondolkoznunk, hogy a fenti felszereltségi lista vajon egy középkategóriás autót takar, vagy valamelyik luxustúramotort? Nos, a válasz az új Burgman 650, mely 2002-es bemutatása óta a kényelmes robogózás szinonimájává vált. Rögtön két változatban - Burgman 650/Executive - jelenik meg a japánok maxirobogója, mely nem csak műszaki alapjaiban, de küllemében is megújult. Jobb szélvédelem, kedvezőbb légellenállás és hatékonyabb üzemanyag-felhasználás jellemzi az újdonságot, az ülés alatti idom pedig formásabb és karcsúbb lett, amitől az egész motor könnyednek, filigránnak hat.
Az izommotorok között továbbra is ikonként pózol a Suzuki legendás túrasport gépe, a Hayabusa, mely több mint egy évtizede van jelen a kínálatban. A 2013-as szezon nem tartogat túl sok újdonságot, hiszen a legfontosabb újítás, hogy a gép fékrendszerét frissítették: elöl Brembo Monobloc féknyergeket kapott a GSX1300R kódjelű gép, és a harapós szerkezet munkáját immár blokkolásgátló felügyeli. A Hayabusa 2013-as verziójának teljesítménye 197 lóerő 9 500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, a legnagyobb forgatónyomatéka pedig 155 Nm. A gigászi erő kordában tartását üzemmódkapcsoló segíti, mely három eltérő gyújtástérképet kínál, egyre szerényebb csúcsteljesítmény mellett, ám kipörgésgátló továbbra sem rendelhető a modellhez.
A legnagyobb szenzációt egy olyan motor aratta Kölnben, mely tulajdonképpen még koncepció stádiumban jár. Nem másról van szó, mint a korábban már gyártott V-Strom 1000 reinkarnációjáról. A motor formavilága teljesen megújult, a csőrös orr rész az egykori DR Big vonalaira emlékeztet, ám a műszaki tartalom már a mai, emelt hasmagasságú túramotorokra hajaz. Vaskos, felfordított első teleszkópok, radiálisan rögzített féknyergek, blokkolásgátló és filigrán, tízküllős könnyűfém felnik jellemzik az újdonságot. A túraalkalmasságot a gyári opcióként elérhető dobozrendszer növeli, mely első ránézésre is bőven száz liter feletti űrtartalmú, vagyis könnyedén elnyeli két személy egész hétre elegendő ruházatát.
A hírek szerint a motor teljesen személyre szabható lesz, vagyis a kormány, az ülés és a szélvédő is állítható lesz a motoron, és a konkurensek példáját követve a nagy V-Strom is megkapja a kipörgésgátlót, hogy a keresztben beépített V2-es blokk könnyen kezelhető maradjon vizes, csúszós körülmények között is. A végleges, szériaérett verzió várhatóan 2013 őszén debütál a kereskedésekben.