A Yoshimura Suzuki alakulata, Takuya Tsuda, Nobu Aoki és Josh Brookes egy bukás és egy 30 másodperces büntetés ellenére is a második helyen végzett japánban a hosszú távú motorkerékpáros világbajnokság suzukai futamán. A korábbi GP 500-as világbajnokot, Kevin Schwantz-ot is felvonultató Team Kagayama, Nori Hagával és Yukio Kagayamával a dobogó harmadik fokáig hajtotta GSX-R1000-esüket.
Japán legnagyobb presztízsű motoros eseményén összesen három Suzuki GSX-R1000-es alakulat végzett a legjobb négyben. A győzelmet a Takumi Takashi, Leon Haslam és a húszéves holland Michael van der Mark trió alkotta Musashi RT HARC PRO’s csapat szerezte meg. A Vincent Philippe-el, Antholny Delhalle-al, és Julien Da Costá-val felálló SERT negyediknek ért célba és összesítésben két forduló után vezeti a világbajnokságot.
A Yoshimura Suzuki 214 kört teljesített, akárcsak a győztes csapat, s ezen kívül 2‘09.144-el megfutották a verseny második legjobb idejét is. A leggyorsabb kör az FCC TSR Hondás Ryuichi Kiyonari nevéhez fűződik, aki a futam felénél súlyos balesetet szenvedett. A Team Kagayama egy kör hátránnyal zárt, akárcsak a SERT, mely szintén 213 kört teljesített a 212 körös Yamaha GMT94 és a 211 körös Honda Team Asia előtt. Hatvanegyezres tömeg özönlötte el a suzukai pályát, hogy egy kupacban láthassa a legjobb hazai versenyzőket, az endurance és superbike VB sztárjait, plusz a Suzuki 1993-as GP500 világbajnokát, aki bebizonyította, hogy 49 évesen még mindig képes szórni az egyenletes és gyors köröket.
A második helyről rajtoló Yoshimura Suzukis Tsuda azonnal elhappolta a vezetést a pole időt motorozó Katsuyuki Nagasuka (Monster Energy YART) elől a 36. Coca-Cola Zero Suzuka 8 órás futamon. Az első óra után Yoshimura Suzuki tartotta a harmadik helyét, a Kagayama negyedik volt, a SERT hetedik. A harmadik órában a Team Kagayama a második helyre lépett, mert Aoki kapott egy stop-go büntetést, mivel túllépte a boxutca sebességlimitét. Azután Brookes került kalamajkába, de az ausztrál kapaszkodott a gépébe, és a bukás után azonnal vissza is pattant rá, majd sikeresen befejezte a saját etapját. Estefelé eleredt az eső, de a Yoshimura nem jött be vizes gumikért, hanem az eredeti abroncsokat megtartva fejezte be a versenyt.
Takuya Tsuda: “Én kezdtem a futamot, és tudtam, hogy az első óra nagyon fontos a végeredmény szempontjából. Szerencsére sikerült elhoznom a rajtot, azután körülbelül negyven perc után Takumi Takahasi megelőzött. A motorunk, amit főleg Nobu Aoki fejlesztett, az én beállításaimmal is jól működött, ahogy a Bridgestone gumik is. A magas aszfalthőmérséklet miatt viszont a kemény keveréket nem tudtam használni. Nagyon frusztrált, hogy nem sikerült nyernünk, de egyszersmind örültem is, hogy második helyet szereztünk a csapatnak. Tisztában vagyok a hibáimmal, gyorsabb versenyző akarok lenni és jövőre visszatérni ide!”
Nobuatsu Aoki: “Elnézést szeretnék kérni amiért büntetést kaptam a boxutca sebességhatár átlépése miatt, kár érte, így nagy nyomás került Takuya-ra és Josh-ra. Amikor felugrottam a motorra nem kapcsoltam be a sebességhatároló kapcsolóját - ez egy hülye hiba volt! Főleg Josh számára, aki az ismételt felzárkózást végezte, és ezért nagyon keményen kellett hajtania. Elképzelhető, hogy ez vezetett a bukásához is.”
Josh Brookes: “Nagyszerű érzés, de egy kicsit csalódott is vagyok a hibám miatt. Tudom, hogy a Suzukai 8 órás minden szempontból nagyon fontos a gyártóknak, a szponzoroknak, illetve a szurkolóknak. Amikor elestem, nem engedtem el a kormányt, együtt csúsztam a motorral. Olyan volt, mint egy trófea, amit nem akarsz elengedni. Nagyon akartam, mert nagy megtiszteltetés, hogy a csapat tagja lehetek, és a jövőben még vissza akarok ide térni. Mindenkinek köszönöm a Yoshimuránál a lehetőséget. A motor tökéletes volt, és tudom, hogy a hibám nélkül győzhettünk volna...”
Yukio Kagayama: “Nagyon boldog vagyok, hogy megszereztük a dobogót! A Dunlop gumik tökéletesen dolgoztak, a Yoshimura által felkészített GSX-R1000 blokk döbbenetes teljesítményt adott, és a csapat is kiváló munkát végzett. Nagyon sok kis szponzor támogatott minket, akiket nagyra értékelek, és ezúton is szeretném megköszönni nekik. Nagyon boldog vagyok, hogy Kevin-san a dobogóra állhatott és hogy Nori hozzásegített minket ehhez a nagyszerű eredményhez. Azt hiszem, hogy sokan jöttek el azért Suzukába, hogy láthassák Kevint és Norit Suzukin motorozni. Remélem, hogy a Suzuki, a Honda a Yamaha és a Kawasaki, és az összes többi gyártó, ismét akkora energiákat tesznek majd a motorsportba, mint anno, a kilencvenes években. Hihetetlen érzés volt a dobogón lenni az én hősömmel Kevin Schwantz-al!”
Kevin Schwantz: “Tudom, hogy ezen a versenyen nem könnyű nyerni. De most Yukio egy nagyon jó csapatot szervezett, nekem pedig ez volt az egyetlen feltételem, hogy még egyszer eljöjjek Japánba versenyezni. Yukio erőfeszítése bámulatos volt, sok gumit és beállítást teszteltem, így sikerült egy csomó potenciált találnunk. A versenyen csak egy etapot mentem, de nagyon élveztem a viadalt a fiatal japán menőkkel. Harmadikok lettünk ezért köszönet mindenkinek a csapatból. Yukio azt mondta nekem, hogy “Te vagy az Idolom”, amire csak annyit szeretnék mondani neki, hogy “Yukio, te vagy a Szupersztár!”
Végeredmény:
1. Musashi RT HARC-PRO (Honda) Takahashi/ Haslam/ van der Mark, 214 kör
2. Yoshimura Suzuki (Suzuki) Takuya Tsuda/ Nobu Aoki/ Josh Brookes, 214 kör
3. Team Kagayama (Suzuki) Yukio Kagayama/ Kevin Schwantz/ Nori Haga, 213 kör