A teljes rendszer tervezése, kivitelezése és legyártása mindössze hat hétbe telt az Akrapovič csapatának. Dolgukat nehezítette – és ezért nagy szó a hathetes időtartam –, hogy ez volt az első alkalom, hogy a szlovén gyár teljes egészében titán kipufogórendszert készített egy kétütemű motorhoz. Éppen négy éve, a „Isle of Man TT” 2016. júniusi futamán debütált a különleges, félliteres gép.
Anno Slavko Trstenjak, az Akrapovič kutatási és fejlesztési osztályának vezetője is meglepődött az „őrült” felkérésen, egyben érdekes kihívásként tekintett rá, elvégre ritkán fordul elő, hogy olyat kérnek a szlovén gyártól, amit korábban még nem gyártottak le egy megrendelőnek sem. Természetesen elfogadták a felkérést, és az Akrapovič csapata gőzerővel látott neki a hatalmas munkának, hogy a verseny napjáig tesztelve, leszállítva elkészüljön a kipufogó. Különleges technológiát alkalmaztak a gyártás során – a mélyhúzás hozta meg a kívánt eredményt.
A rendszer megalkotása több szempontból is megmérettette a cég mérnökeit, hiszen olyan alakzatokkal, ívekkel és arányokkal kellett dolgozniuk, melyekkel azelőtt talán soha. A tervezésért felelős csoportnak meg kellett találnia, melyek azok a formák, amik a leghatékonyabban segítik a kipufogógáz szabad áramlását vagy éppen szándékos visszafogását, hiszen a 2T-motorokon ez talán még fontosabb szempont. Lemezből üreges felület kialakításához előszeretettel alkalmazott mélyhúzási eljárást használtak a végleges forma eléréséhez. A mélyhúzás egyfajta préselési módszer, amivel az anyag átmérőjét és hosszát is tág keretek között módosíthatják, miközben annak eredeti tulajdonságai nem változnak. Miután elkészült a terv, majd a prototípus, megkezdődött a tesztelés, és az Akrapovič csapatának sikerült a versenyre befejezni a kipufogórendszert. Erről egy érdekes filmet is megnézhettek, hála a szlovén mestereknek és a Suter tervezőinek:
Az ikonikus kétütemű nyergében nem más, mint a tízszeres TT bajnok, Ian Lougher versenyzett, rengeteg örömteli és nosztalgikus pillanatot okozva 2T-hangért rajongó közönségnek. Így készült el a Suter MMX500 576 cm3-es összlökettérfogatú, V4-es, kétütemű erőforra és a hozzá tökéletesen illő, titán kipufogórendszer, mely úttörő feladat volt a sokat látott szlovén mérnököknek is.