A rendezők lépést tartva a várható nemzetközi követelményekkel egy 5 tagú hullámsort építettek a jól megszokott off-roadra, bár ez még csak szelíd gyűrődésnek tűnik a TV-ben látható brit bajnokság félelmetes akadályaihoz képest. Az új tereptárgy egyeseknek kihívást, másoknak élményt jelentett. A szerényebbek végiggurultak rajta, a bátrabbak, ha már megugrották az első 2 tagot, a lendület vitte őket át a következő két púp fölött majd ugrattak ki, míg nagy múltú krossozóink a 3-2-es „átlépést” preferálták. Az időjárás csodálatos volt, égető nyári napsütéssel, ám a poros off-road szakaszok locsolását a versenyzők kérésére felfüggesztették, mivel a szinte fényesre kopott földfelületeket nedves szappanhoz hasonlóvá tette volna a víz, de nagyobb porfelhőt így is csak az első körökben kavart a még együtt lévő mezőny.
Az Open és Utánpótlás kategóriákra frissítőleg hatott, hogy csatlakoztak hozzájuk a megelőző héten Magyarországon edzőtáborozásokat folytató svájci motorosok, és átlátogató szlovák versenyzők, nem beszélve az ugyanekkor zajló osztrák bajnokságra fittyet hányó néhány ausztriai kollégáról.
Az összevont utánpótlás mezőnyt ismét a 125-ösök dominálták. A két kiemelkedő svájci versenyző mögött összetettben Holdonner Norbert, Hényel Ágoston és Kotsis Pál végzett a magyar bajnokság dobogóján. A 85-ösök végső sorrendje: Ónódi Benjámin, Varga Márk és Bencsik Dániel.
A nagymotorok utánpótlás osztályának versenyeibe újonnan bekapcsolódó Varga Oszkár vitte a pálmát, így a múlt héten még győzelmet arató Bohács Róbert visszaszorult a második helyre, míg Fazekas Miklós harmadik lett.
A külön futamként indított KTM Junior Kupa három legjobbja: Horváth László, az UP125 mellett duplázó Holdonner Norbert és Kecsekméti Márk.
Az Openesek harcait ujjongva kísérték figyelemmel a nézők. A híres motokrosszos Lánczi Sándornak igazi csemege volt ez a pálya. Az első futamot nagy fölénnyel nyerte, a másodikban kicsit megszorongatta őt Sinka Tibor, de végül csak a második helyre futotta a támadónak. A harmadik Vermes Sándorral folytatott összecsapások után Koczka Tamás lett.
A Prestige osztály pályára lépése előtt senki nem várta volna, hogy a svájci Jarno Möri ilyen gyors lesz. Ebbe nyilván besegített neki az, hogy a forduló előtt két hétig edzett ezen a pályán. Őt követte tisztes távolságból Kökényesi György, majd néhány svájci a harmadik helyért küzdve. Nagy örömünkre viszont a „néhány svájci” közé vegyült Németh Balázs és Tóth Ádám is, úgyhogy a két Suzukis vette fel leginkább a kesztyűt a jobb helyekre törő külföldiekkel- és alkalmanként egymással szemben is. A nemzetközi értékelésben ugyan lecsúsztak a dobogóról, de hazai bajnokság eredménye szerint Kiskökény, Tóth Ádám és Németh Balu vihette haza a serlegeket.
Keserűen kezdődött az esemény a quadosok számára: egyik nagyszerű versenyzőtársuk, Papp Tomi súlyos égési sérülésekkel került kórházba, ezért jó időre távolmarad a versenypályáktól. A hosszú és nehéz felépülési időszak alatt mindenki sokat gondol rá, még több energiát adva ezzel a mihamarabbi gyógyuláshoz.
A négykerekűek kényes és drága technikájukra hivatkozva az off-road akadályok kihagyását kérték. Sokkal jobban így sem jártak, mert az ugratók mellett vezető gödrös vonal igencsak próbára tette erőnlétüket. A harcos kedvű superquadosok most sem hagyták izgalom nélkül a közönséget: ütközéseik és borulásaik hátborzongató látványt nyújtottak. Az első rajtot követő kanyarban rögtön hárman feküdtek el, később ugyanebben a futamban Földi Zsolt dobott egy ijesztő szaltót, de szerencsére senki nem sérült meg. Kovács Krisztián nemcsak quadozás, de szerelés terén is bizonyította gyorsaságát, mert leeső láncát még azonnal a pálya szélén visszadobta a helyére és folytatta a futamot, majd a második futamban élete első superquad futamgyőzelmét aratta. Az SQ2 (450cc) quad osztály összetettjében – de abszolútban is – a tavalyi bajnok Farkas Tamás nyerte a fordulót, mögötte Tóth Demeter végzett. A nagy-quadok (SQ1) értékelésében Vekedel Gábor revansot vett az első futamból való kiesése után, de az összesítésben Somfai Mátyás győzött, második Bedő Tamás lett a nyirádi bukás után újjáépített Hondájával, harmadik pedig Kunkli Tivadar.
A következő országos bajnoki forduló egy hosszabb szünet után következik majd június 11-én ugyanitt Kiskunlacházán. A legközelebbi hazai verseny előtt tehát még az olaszországi Castelettoban, Aradon, valamint Franciaországban, Villars-ban adnak találkozót egymásnak Magyarország legjobb supermotosai és Európa krémje – az olasz és francia helyszínen ráadásul a supermoto VB-vel kombinálva, ahol reméljük Molnár Tamás is indulni tud.
Kapcsolódó anyagok:
Miért nem indulhatott Molnár Tamás a Supermoto VB-n?