Míg a sportmotorgyártók egymást túllicitálva igyekeznek menetkészen is átlépni az 1:1 tömeg/teljesítmény arányt, a bolognai csapat egy nagy ugrással nemhogy átlépte azt, de olyan messze ugrott tőle, hogy az ellenfelek egyelőre távcsővel kémlelhetik csak, hol van az új mérce.
Kereken kétszáz lóerőt préseltek ki a 1199 Panigalén alapuló versenygépből, de ez az érték még öt lóerővel megtoldható, és a rekordközeli teljesítményhez páratlanul alacsony, mindössze 166 kilós menetkész (!) tömeg tartozik.
A meglepően alacsony súlyt a speciális fémalkatrészek lecserélésével érték el, a korábban sem éppen vaskos váz- és futóműelemek a Superleggerán szénszálas alapanyagból készülnek, míg a filigrán felniket magnézium-ötvözetből állítják elő. Olyan spéci alkatrészek is felkerültek az újdonságra, mint a gyárinál jóval könnyebb titánium kipufogórendszer, illetve a litium-ion akksi - csak e két tétellel közel öt kilót faragtak le a motor tömegéből.
Mindössze ötszáz darab készül majd az Öhlins felfüggesztésekkel felszerelt csodagépből, s ennek megfelelően az árát is igencsak felsrófolták: átszámítva nagyjából 17 millió forintot kell fizetni majd a nem mindennapi Ducatiért.