Aki csak felületesen átfutotta az első idei WSBK-teszt időeredményeit, az lemaradt az egyik legfontosabb történésről, nevezetesen a Kawasakitól eligazolt Sykes BMW-s bemutatkozásáról. A bajorok ugyanis úgy döntöttek, kicsit „altatják” az ellenfeleket, és a többi csapattal ellentétben nem tesznek transzpondert a motorra, pontosabban csak a sajátjukat, így egyedül a csapat látja a friss időeredményeket. Persze erre azért is szükség volt, mert az új felállás miatt az első nap gyakorlatilag azzal telt, hogy megtalálják az alapbeállításokat és a pilótára igazítsák a motor méreteit, illetve viselkedését.
Az nem meglepetés, hogy ezúttal is a címvédő Rea végzett az élen 1:39.160-as idővel, az már annál inkább, hogy a sérült Lorenzót helyettesítő, és MotoGP-motorral pályára lépő Bradl is csak nyolc ezredmásodperccel (!) tudta megelőzni. Érdekesen alakult az éllovas mögötti sorrend is, tudniillik három márka (Ducati, Kawasaki, Yamaha) sorakozik fél másodpercen belül, vagyis a tavaly jó formában motorozó Lowes folytatja menetelését, miként Bautista is átmentette remek formáját a GP-ből. Végül pedig essen szó a BMW-hez igazolt Sykes-ról, aki nem futott hivatalos időt, de csapata 1:39,9-et mért a tesztnapon, vagyis mindössze két-három tizedmásodperccel követi az új Panigale V4-et, és az első próbálkozást látva abszolút esélyes a dobogóra. Érdekesen alakult hát az első „összecsapás”, így minden adott, hogy éppen egy hónap múlva Phillip Islanden izgalmas futamokat lássunk. Ráadásul rögtön három futamot izgulhatunk végig, ugyanis a decemberben elfogadott módosítás alapján 2019-ben már szombaton egy, vasárnap pedig két alkalommal lépnek pályára a pilóták.
Superbike-teszt - Jerez
1. Bradl - HRC - 1:39,152 (MotoGP)
2. Rea - Kawasaki Racing Team 1:39,160
3. Lowes - Pata Yamaha - 1:39,372
4. Haslam - Kawasaki Racing Team - 1:39,502
5. Bautista - Aruba.it Ducati - 1:39,620
6. Sykes - BMW - 1:39,900 (nem hivatalos mérés)