Az angolok mégis úgy gondolták, hogy a Daytona és a Street Triple modellek R változata után a nagyobb csupaszmotort is alávetik a beavatkozásnak, és az Öhlins, a PVM illetve a Brembo legjobb kiegészítőivel tették még harapósabbá a háromhengeres nakedet.
Az első rugózóelem a svéd futóműspecialista NIX30-as, 43mm-es belsőcső átmérőjű terméke, és a hátsó rugóstag is kék-sárga emblémát visel, a TTX36-os típus felel a hátsó traktus úttartásáért. A PVM-től származó kerekek összesen 3,4 kilogrammal csökkentik a motor rugózatlan tömegét, a Brembo Monoblock féknyergei pedig a határozott nyomáspontot biztosítanak extrém terhelés esetén is. A látványos megjelenés a vörösre festett váznak és az aranyszínű futóműelemeknek köszönhető, amivel jól harmonizál a két választható fényezés: a fehér és a fekete.
Az újdonság ára is nyilvánosságra került: Speed Triple R változatért kereken 700 000 forinttal kell többet fizetnünk, mint a blokkolásgátlóval ellátott alapmodellért, így 4 390 000 forint szerepel a legsportosabb naked árcéduláján.