Ben van Beurden úgy nyilatkozott, hogy okos döntés lenne az eredeti, 2040-es céldátum előtt megvalósítani a négyütemű hajtóművek leváltását, s átállni a teljes e-mobilitásra. Eközben a kenőanyagpiacon évek óta világelső Shell határozott lépéseket tesz, hogy az átállás után is meghatározó szerepe legyen a közlekedésben, nemrég például megvásárolta a NewMotion nevű holland töltőállomás-hálózatot, amivel közel nyolcvanezer (!) európai töltőpont résztulajdonosává vált.

shell-tamogatja-belsoegesu-motorok-betiltasat-18758
Nem éppen rendhagyó, hogy a britek szeretnék mielőbb lecserélni a teljes járműparkot. Norvégia 2025-től, Szlovénia pedig 2030-tól tiltja be a benzines és dízel járművek forgalomba helyezését

Emellett a Shell saját benzinkútjait is rohamtempóban modernizája, csak nagy-Britanniában több mint ezer töltőállomást bővít elektromos gyorstöltővel, hogy az autósok minél szélesebb körét érje el. Valószínűleg a többi olajcég is követi a Shell példáját, hiszen vészesen közeleg a dátum, amikor egy csapásra megváltozik a közlekedés - Norvégiában például hét év múlva (!) már egyáltalán nem lehet majd forgalomba helyezni benzines vagy dízel autókat. A skandináv ország mellett közép-európai államok, egyebek mellett Szlovénia is ezt szorgalmazza, jelen állás szerint dél-nyugati szomszédunknál is csak 2030-ig kapnak türelmi időt a hagyományos négykerekűek.