Ez a döntés alapvetően változtathatja meg a bérrolleres piacot, hiszen így elveszítik a vonzerejüket az ilyen jellegű, egyszerű közlekedési eszközök. Igaz, a gyalogosok legalább biztonságban lesznek a járdán!

Segédmotoros kerékpárrá minősítették az e-rollereket

Egyébként a Parlamentben a DK-s Vadai Ágnes kérdezte a Belügyminisztériumot, hogy „Miért segédmotor kerékpár az elektromos roller? Avagy a rendőrség szándékosan akar-e balesetet okozni elektromos rollerekkel az utakon?". Azt most talán hagyjuk, hogy a kérdés milyen amatőr, ugyanakkor a reakció sokakat érint és érdekel. Pintér Sándor belügyminiszter válaszából az utolsó mondatot idézzük, mert az a lényeges: „Az elektromos rollert a hatályos szabályozás alapján, külön eltérő rendelkezés alapján csak segédmotoros kerékpárnak lehet megfeleltetni. A rendőrség a hatályos jogszabályok alapján köteles eljárni".

segedmotoros-kerekparra-minositettek-az-a-rollereket-23992
A Lime végét is jelentheti, ha alkalmazkodniuk kell a segédmotoros kerékpárokra vonatkozó előírásokhoz

Nos, ha ez így van, akkor bizony bukósisak, AM- vagy B-kategóriás vezetői engedély, kötelező biztosítás, lámpa mind elengedhetetlen feltétele a rollerezésnek. Egyesek azt mondják, veszélyes dolog az e-rollereket beengedni az autók közé, hiszen feltartják a lényegesen nagyobb tempójú forgalmat, és a csenevész kerekekkel felvértezett apróságok a kátyús utakon legfeljebb bukdácsolni képesek. Tegyük hozzá, hogy míg az egy nyomon haladó csöppségek csak-csak elboldogulnak az úton, a Segway-szerű tüneményekkel valószínűleg senki sem próbálkozik meg az autók között, márpedig azokra is érvényesnek kell tekinteni a belügyminiszter állásfoglalását. A járdán vagy a - lakott területen belüli - kerékpárúton ugyanakkor nem maradhatnak, mivel ott legfeljebb tolni lehet őket. Kíváncsian várjuk a fejleményeket és az érintett bérrolleres cégek reakcióit.