Olyan parádés gépek fémjelezték a BoTT (Battle of the Twins) sorozatot, mint például a Britten V1000, melyet 1991 és 1998 gyártottak. A hatvanfokos hengerszögű, 165 lovas V2-es elképesztő, 303 km/órás végsebességet ért el, és mindössze 139 kilóval mérlegelt.

scott-kolb-bmw-versenymotorja-24390
Felülről öleli körbe a különleges váz a blokkot, így semmi nem takarja a látványelemnek is beillő, negyvenéves, léghűtéses erőforrást

Valószínűleg ez ihlette meg Scott Kolbot is, aki egy minimalista boxerrel ért el szinte ugyanilyen tömeget - az ő BikeExifen bemutatott kéthengerese 140,5 kilóval lép szorítóba, pontosabban pályára. Egy 1976-os R90/6-ból származik a hajtómű, mely az eredeti 60 lóerő helyett immáron 82 lovat szabadít a meglepően húsos, 200 millis futófelületű hátsó abroncsra.

scott-kolb-bmw-versenymotorja-24389
Szénszálas anyagok és könnyűfém alkatrészek egész armadája található a gépen, így sikerült 140 kilóra leszorítani a tömeget

- Miért került bele 200-as hátsó köpeny? Aláírom, hogy tök felesleges, de nem tudtam ellenállni a látványának! - lelkendezett Scott. Persze ehhez sajátos hátsó felfüggesztésre volt szüksége, amit egy alaposan átfaragott R nineT futóművéből készített el, míg a felnihez a BMW S 1000 R fékrendszere kapcsolódik.

scott-kolb-bmw-versenymotorja-24388
Önmagában nem tűnik soknak a 82 lóerő, de 140 kilós tömeg mellett bőven elég lesz pályázáshoz

Mindezt megfejelte az Öhlins és a Rizoma alkatrészeivel, valamint a nyereg alá rejtett kulcsnélküli indítás egységével, hogy semmilyen plusz alkatrész ne rondítson bele a minimalista összképbe. A motor először a One Moto Show-n debütál Portlandben (Oregon), február hetedikén, majd tavasztól a versenypályán láthatjuk, ahol kiderül, milyen gyors a negyvenéves technikára épülő, mégis ultramodern kéthengeres.