Bayliss folyamatosan elöl volt a három nap folyamán és az utolsó napon kvalifikációs gumikkal egyedüliként lépte az 1’34-es határt és 1’33.758-as idejével jó 1 mp-et vert Corserre. Bayliss versenygumival is kitűnő időket ment, legjobbja 1’34.6 volt. „Az első hosszabb délutáni kintlétem nem sikerült olyan jól, mint vártuk, de állítottunk egy kicsit az elején valamint a hátulján, és csináltam egy nagyon jó teljes versenyszimulációt. Az utolsó köröm egy tizeddel volt lassabb, mint a legjobbam, szóval mindent kihoztunk a motorból. Már jó ideje szeretnék 1’33-s időt menni itt és nagyon jó érzés, hogy sikerült. Ruben ugyancsak jól ment, tényleg különös, hogy az előző és a jelenlegi csapattársam van mögöttem!”

Ruben Xaus egy nem túl jól sikerült MotoGP-s kiruccanás után tért vissza a Superbike VB világába és már a harmadik versenyt a hetedik helyen fejezte be. Ennek ellenére kevesen hitték, hogy ilyen hamar visszatér a régi fergeteges formája. A Sterilgarda Berik pilótája, Lanzi, tavalyi gépével még a reggeli hűvösebb időszakban állította fel 1’34.659-es legjobbját ráadásul a spanyolt még mindig hátráltatja egy szezon előtt szerzett sérülése.

Bayliss csapattársa, Lorenzo Lanzi harmadik leggyorsabbként egészítette ki az eredményjelző tetején elhelyezkedő Ducati-triót.

Troy Corsernek meg kellett elégednie a negyedik idővel, ami azért nem valami biztató számára, mivel az április végi következő futam épp ezen a pályán lesz. „Sokszor mikor kimentem tesztelni valamit, négy vagy öt kör kellett ahhoz, hogy kihozzam a lehető legtöbbet a dologból. Rengeteg időt töltöttünk már itt így elég jó elképzeléseink vannak az alapbeállításokat illetően, szóval nem éreztük úgy, hogy ezúttal be kellene szállnunk a hajszába. Mindent egybevetve az elmúlt három nap nagyon produktívan telt, végül pedig információk és adatok tömkelegével fejeztük be a munkát. Ma a kuplung is folyamatosan jól működött annak ellenére, hogy gyakoroltam a rajtot.” – nyilatkozta az Alstare Corona Extra Suzuki világbajnoka.

Corser után ötödikként még a Yamahák és Hondák előtt egy zöld Petronas FP-1 végzett, mégpedig az ausztrál Steve Martinnal a nyeregben, ami a háromhengeres motor 100 köbcentis hátránya miatt továbbra is elég meglepő. Martin két másodpercet faragott le a tavalyi kvalifikációs idejéből versenygumikkal, és a negyedik leggyorsabb volt. Hatodik leggyorsabb NitroNori volt, aki legjobb Yamahásként még délután a sokkal forróbb és szelesebb körülmények között állította be az 1’35.295-ös időt. Haga szerint az R1 új villái elég jól működnek és az alapbeállítások is már elég jók, noha a teljes versenyszimuláció teljesítésével még akadtak problémáik. A japán után legjobb kawásként Fonsi Nieto következett az eredményjelző hetedik helyén. Nieto kitűnő átigazolásnak tűnik, ugyanis rendre minimum pariban van az eddigi legjobb zöld bringás Walkerrel, de esetenként jobb is nála. Jelenleg Walker a tizenkettedik időt tudhatja magáénak, az előző két év világbajnoki kihívója, Regis Laconi pedig mindössze a tizenhetediket. A Kawasaki ZX-10R legújabb verzióján rengeteg új alkatrészt próbáltak ki, de úgy tűnik az igazi áttörés még várat magára. Ami még igazán érdekes, hogy a legjobb Hondás Fabrizio lett. Persze ez többek között azért eshetett meg, mivel Muggeridge elég nagyot esett a harmadik nap reggelén és azonnal kórházba vitték. Muggas ötödik csigoláyja eltört így két hónap kényszerpihi következik számára, s ezzel valószínűleg a világbajnoki cím sorsába nem fog beleszólni. Csapattársa, Toseland a tizenhatodik helyre elég időt futotta, aminél azért jóval többet várt tőle mindenki. A Honda harmadik top pilótája, Alex Barros már az első napon bukott, de megúszta komolyabb sérülés nélkül. A brazil végig versenygumikat használt és csakis a versenybeállításokra koncentrált. Ennek ugyan egy összesített tizenegyedik hely lett az eredménye a kijelzőn, de a teszt végére Barros a csapatvezető nyilatkozata szerint lépést tartott Troy Bayliss-szel a versenyszimuláción, és 22 kör után szinte azonos időt repesztettek.

Ami a Supersport géposztályt illeti, ők is teszteltek de csak a várható papírformát hozták, mely szerint még mindig Charpentier az élen, de Curtain szorosan mögötte. Harmadik leggyorsabb a török Sofuoglu lett, aki bukott is a harmadik nap vége felé. Curtain csapattársa, Broc Parkes egészítette ki a vezető négyest 2 Honda – 2 Yamaha felállásra. - torro

Misanóban ma kezdik meg következő tesztjüket a csapatok a Winston Honda Ten Kate Honda kivételével.

Kapcsolódó anyagok:

Majdnem trojka

Valencia, legjobb köridők:

SBK

1.Troy Bayliss – Ducati Xerox, 1’33.758

2.Ruben Xaus – Sterilgarda Berik Ducati, 1’34.659

3.Lorenzo Lanzi – Ducati Xerox, 1’34.848

4.Troy Corser – Alstare Corona Extra Suzuki, 1’34.933

5.Steve Martin – Foggy Petronas, 1’35.178

6.Noriyuki Haga – Yamaha France, 1’35.295

7.Fonsi Nieto – Kawasaki PSG-1, 1’35.377

8.Andrew Pitt – Yamaha France, 1’35.423

9.Michel Fabrizio – DFX Honda, 1’35.437

10.Yukio Kagayama – Alstare Corona Extra Suzuki, 1’35.538

Versenyben elért hivatalos körrekord: 1' 35.007 (Neil Hodgson, 2003)

Eddigi legjobb mért kör: 1' 33.758 (Troy Bayliss, 2006)

SSP

1.Sebastien Charpentier – Ten Kate Honda, 1’37.437

2.Kevin Curtain – Yamaha Motor Germany, 1’37.897

3.Kenan Sofuoglu – Ten Kate Honda, 1’37.989

4.Broc Parkes – Yamaha Motor Germany, 1'38.443

5.Massimo Roccoli – Yamaha Team Italia, 1’38.572