Szenzációként vették át a gazdasági lapok a Samsung bejelentését, miszerint a cég közel duplájára növelheti az akkumulátorok energiasűrűségét, azaz akár kétszer nagyobb hatótávúak lehetnek a jövő elektromos autói és motorjai. Találmányuk nagyszerűsége abban rejlik, hogy öt mikrométeres nanokompozit réteg alkalmazásával szabályozhatják a lítium viselkedését, valamint a lerakódás mértékét, s ezzel megbízhatóbb, tartósabb, egyszersmind a jelenleginél jóval nagyobb, 900 Wh/L energiasűrűségű telepet gyárthatnak a jövőben.

samsung-szilardtest-akkumulator-24801
Egyelőre utópikusnak tűnik a Samsung által ígért, 900 Wh/L energiasűrűség, viszont ha megvalósul, akkor az nagy lendületet adhat a tiszta üzemű autók, motorok elterjedésének

A minimum ezer töltési ciklusra tervezett akksi paraméterei lenyűgözőek, ám ne feledjük, hogy ilyen ígéretek hangzottak el a Bosch 2017-es közleményében is, ráadásul az óriásvállalat akkor bekebelezte a Seeo Inc.-t, hogy a startup cég fejlesztései révén nagy energiasűrűségű telepekkel árassza el az autóipari társaságokat. Nos, azóta tudjuk, hogy alig egy év után gyakorlatilag teljesen leállították a projektet, és 2018 tavaszán már a Seeo eladásáról írtak a lapok.

samsung-szilardtest-akkumulator-24800
A Bosch szilárdtest-akksija 2017-ből. Sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket

A Samsung friss bejelentése azért különösen érdekes, mert extrém magas energiasűrűségről szól: a 900 Wh/L talán nem sokat mond a hagyományos autóval, motorral járóknak, de annál beszédesebb, hogy az Audi mérnökei nemrég komoly eredményként könyvelték el az 550 Wh/L elérését, és eltökélték, hogy 2025-re 750 Wh/L-re tornásszák fel ezt az értéket.