Az új modell pontosabban irányítható, ráadásul kedvezőbb nyomatékleadású és élénkebb gázadási reakciójú, mint elődje. Superstock-versenyeken szerzett valamennyi tapasztalatát felhasználta hozzá a bajor márka: elődjéhez hasonlóan a mostani kiadás sem ismer kompromisszumot, messzemenő sportossággal ötvözi kimagaslóan jó menetdinamikai adottságait. Az egyik legkorszerűbb blokkolásgátló rendszer, a BMW Motorrad Race ABS felügyeli a fékezés biztonságát, gyorsításkor pedig a kipörgésgátló (Dynamic Traction Control - DTC) nyújt segítséget a motorosnak. A modellfrissítéssel együtt természetesen mindkét biztonsági rendszer működését továbbfejlesztette a BMW Motorrad. Ami nem változott a korábbiakhoz képest, az a 142 kW-os (193 LE) teljesítmény és a 204 kg menetkész tömeg (verseny-ABS-szel 206,5 kg).
A gyáriak elmondása szerint az S 1000 RR modellfrissítésének egyik fő célja a motorozhatóság javítása volt egyenletesebb, harmonikusabb teljesítmény- és nyomatékleadás, valamint jobb rugalmasság révén. A jobb kezelhetőség érdekében az új változaton a gázkar elfordulási szöge csökkent, és még könnyebb működésű lett mint az elődön. A fordított teleszkópvillának és a rugóstag új belső szerkezetének köszönhetően még szélesebb tartományt fednek le a lengéscsillapítók a komfortos és a sportos végállások között. Változott a villaszög, az utánfutás, a lengővilla-forgáspont, a teleszkópvilla-túlnyúlás és a rugóstag hossza, ezáltal könnyebben és pontosabban irányítható, illetve jobb visszajelzéssel is szolgál a motorosnak a megújult S 1000 RR.
A műszerfalon a szabályozható fényerejű LCD-kijelző funkciói kibővültek, a köridőmérő műszeren mostantól megjeleníthető a „legjobb kör folyamatban” („best lap in progress”), és beállítható egy figyelmeztetés, ha a motoros túllépi az általa előre beállított sebességet („speed warning”).
Több új elemmel bővült az S 1000 RR-hez rendelhető kiegészítők és gyári extra-felszerelések sora, többek között elérhető a sportos felhasználók igényeire szabott HP titán kipufogódob (közúti használati engedéllyel illetve anélkül), valamint a HP verseny adatrögzítő. A két fokozatban állítható markolatfűtés a reggeli pályaedzések vagy a hideg időben megtett nagyobb távolságok kényelmét hivatott fokozni.
Hamarosan többet is megtudhattok az újdonságról, hiszen kollégánk épp tegnap utazott Valenciába az új modell bemutatójára, a tesztről készült anyagot hamarosan láthatjátok itt, a SportMotoron.