Immáron az indiai márka illetékesei is megerősítették a régóta keringő pletykát, miszerint Angliában vernek tanyát, hogy egy vadonatúj kutatási és fejlesztőközponttal támogassák az India délkeleti részében, Chennai-ban működő gyárukat. A Royal Enfield vezérigazgatója, Siddhartha Lal úgy fogalmazott, hogy igazán büszke az elért eredményeikre, hiszen tavaly havi 25 ezer motort értékesítettek, és a növekvő igényeket látva nem kizárt, hogy egy-két éven belül akár évi 4-500 ezer motorra is növelhetik gyártókapacitásukat.
Az új, ötvenmillió fontba kerülő komplexum a tervek szerint 2016 közepén teljes kihasználtsággal működhet, amihez már most elkezdték toborozni a brit szakembereket. Nem titkolt céljuk, hogy a retrohullámot kihasználva ők is az európai, illetve tengerentúli piac meghatározó szereplői legyenek, kiaknázva az olcsó, indiai előállítás előnyeit, valamint az igencsak jól csengő Royal Enfield márkanevet. A hírek szerint a fejlesztés során három új modellel rukkolnak elő, melyekben a megszokott erőforrások helyett már izmosabb, sorkettes blokk dolgozna, valamint szóba került egy 410 köbcentis, egyhengeres változat is.
Jóllehet, ehhez valóban komoly fejlesztésekre lesz szükségük, elvégre jelenleg a legfickósabb, Continental GT névre keresztelt, café racer stílusú RE is alig harminclovas teljesítménnyel szerénykedik, ami a csaknem kétmázsás saját tömeget tekintve nem kecsegtet valami fényes menetteljesítményekkel.