A nemrég felbukkant kormányzati jelentés szerint hasonlóan osztanák két részre a rollereket, mint jelenleg a biztosítási besorolásban: a lassabb járműveket továbbra is szinte bárki használhatja, viszont amelyik erősebb és nagyobb végsebességre képes, azt nemes egyszerűséggel segédmotor-kerékpárnak tekintenék az új KRESZ-ben.

Segédmotoros szabályok vonatkozhatnak a rollerekre

Az első csoportba tartozó, könnyű, kis teljesítményű modelleket – mint például a tavaly megjelent újdonságok – 12 éves kortól lehet majd vezetni, de az első két évben kötelező lesz a sisak viselése, bár arra nem tér ki a tervezet, hogy ez kifejezetten motoros fejvédő vagy bármilyen sportsisak is lehet.

roller-szabalyok-az-uj-kresz-ben
A jogosítványhoz nem kötött rollerek legfeljebb 20 km/órás sebességgel haladhatnak a jövőben

Sajnos olyan sok a rosszul ismert szabály, hogy még a tervezetet bemutató újságnál is belekeveredtek a paragrafusokba. Azt írják ugyanis, hogy az erősebb elektromos rollerek a segédmotorokra vonatkozó szabályok szerint vehetnének részt a forgalomban, és legnagyobb megengedett sebességük 45 km/óra lehet. Ugyanakkor Magyarországon még mindig a teljesen elavult és kimondottan balesetveszélyes 40 km/órás sebességhatár van érvényben a segédmotorokra, miközben a kerékpárosok 50-nel mehetnek a városokban... Mindenesetre az biztos, hogy ha ősszel, az új KRESZ-ben megjelennek ezek a szabályok, akkor onnantól csak motoros bukósisakban, jogosítvánnyal lehet majd vezetni a 20 km/óránál gyorsabb rollereket, és a 14 éven aluliak egyáltalán nem használhatnának ilyen eszközöket a forgalomban.