Hatalmas változások zajlottak a hazai motoros életben a kilencvenes évek elején, hiszen elég ha csak a két Hungaroringen rendezett GP-futamokra gondolunk (1990 és 1992) vagy a Superbike-vb-re (1988, 1989 és 1990). Persze nemcsak ezért volt izgalmas korszak, hiszen az 1986-ban nyílt mogyoródi pálya új lendületet adott az teljes hazai autó- és motorsportnak is. Emellett sorra nyíltak az üzletek, élen a Túraáruházzal, ahol már nem csak Kiskőrösi sisakot lehetett kapni az akkoriban 20-25 ezer forintért kínált Simsonok és a 45 rugóért mért ETZ 251 mellett. Igencsak olcsónak tűnhetnek a gépek, de ne feledjük: akkoriban 8-9000 forint volt a minimálbér és 16 ezer a nettó átlagfizetés, vagyis mai értéken számolva 650-700 ezer forintra jönne ki az ETZ ára.
Parázs csaták a Hungaroringen
Azért is égetően fontos volt a nemzetközi szintű Hungaroring megépítése, mert így esély nyílt rá, hogy autó- és motorversenyzőink nagy pályán edzenek, azaz legalább ilyen téren felzárkózzanak a nyugati vetélytársakhoz. Nem is volt hiba a tempójukkal, már akkor nagyot mentek hazánk legjobbjai.
Valódi időutazás a felvétel az 1993-as gyorsaságimotoros-bajnokság harmadik fordulójáról, melyet szintén a Hungaroringen rendeztek. Bitter Sanyi, Dudás Péter, Harmati Árpi – sorra látjuk nyilatkozni a kor nagy neveit, és persze az is megér egy pillantást, hogy mennyire mást gondoltak akkor az ideális üléshelyzetről, a „lelógás” fontosságáról, mint manapság. Nagyszerű felvételek, köszönjük a feltöltőnek!