A Yamaha Motor Europe és a korábbi FIM Motokrossz-világbajnok, Michele Rinaldi huszonöt éves, gyümölcsöző együttműködésüket és partneri kapcsolatukat ünnepelték nemrégiben. nem kérdéses, hogy a villámgyors pilótának oroszlánrésze volt abban, hogy a Factory Yamaha csapat oly' sokszor csúcsra ért az MXGP versenysorozatban.

rinaldi-es-a-yamaha-11862
Csodálatos veteránok sorakoznak a csapat ultramodern központjában

Régi motoros a szakmában

Rinaldi még 1984-ben FIM világbajnok lett a 125 köbcentis kategóriában, ezzel ő lett az első olasz versenyző, aki motokrossz bajnok lett a szakág csaknem harmincéves történetében. A pilóta yamahás története hét évvel később, 1991-ben kezdődött egy azonnali sikerrel, hála az amerikai párosnak, Donny Schmitnek és Bobby Moore-nak, így Rinaldi csapatvezetőként és csapatigazgatóként is bizonyítani tudott a pályán. Schmit és Moore egyaránt bajnokok lettek, és ők csak az első két pilóta voltak azon hét sportoló közül, akik világbajnoki címet nyertek Rinaldi felügyelete alatt.

rinaldi-es-a-yamaha-11850
A mester, Michele Rinaldi és az egykori bajnokgép

Az ember a legfontosabb tényező

- A versenyzőt állítjuk a projekt középpontjába - szögezte le a most 57 éves Rinaldi, betekintést engedve sajátos vezetési rendszerébe. - Elkezdünk dolgozni velük, hagyjuk, hogy teszteljék a motort és döntéseket hozzanak, majd legyártjuk az alkatrészeket és elkezdődik a szezon. Nem mondjuk azt nekik, hogy „itt a GP motorunk, használd ezt, az előző versenyzőktől már tudjuk, mit bír”. Szóval hagyjuk, hogy a versenyzők vezessék és megítéljék a motort az őszi próbákon, és felkészülünk arra, hogy tavasszal esetleg változtatnunk kell az első éles bevetések után. Úgy véljük, hogy a pilóta a verseny legfontosabb eleme, csak utána következik a csapat, az alkalmazottak és az alapanyagok - tette hozzá a tapasztalt versenyző.

rinaldi-es-a-yamaha-11851
Az elmúlt évtizedek leggyorsabb hangvillás gépei egy helyen

A pármai Langhiranóban dolgozó Rinaldi a hűséges alkalmazottak ilyen hozzáállásának köszönhetően győzedelmeskedett és maradt az MXGP csúcsán éveken át. - Nem könnyű mindezt hosszú távon egyensúlyban tartani. Sok időt töltök azzal, hogy az itt dolgozókkal beszélgetek. Ez egy csapat, de egy család is egyben. Előfordul, hogy a szerelők egy versenyző miatt váltanak csapatot, erre is fel vagyok készülve, de egyszerűen muszáj megértenünk egymást. Szeretem, ha az emberek motiváltak és maradni akarnak. Néha sokat kell beszélnünk, néha kevesebbet, néha jobban oda kell figyelnem rájuk, néha kevésbé. Nem akarok változtatni, hiszen olyan emberekre van szükségem, akik jó munkát végeznek - foglalta össze a csapatvezető az elvárásait.

rinaldi-es-a-yamaha-11852
Bevetésre készen...

A Monster Energy Yamaha gyári csapat természetesen idén is támadásba lendül a FIM Motokrossz világbajnokságon, Romain Febvre-vel és Jeremy Van Horebeekkel a nyeregben. Első megmérettetésként a katari Grand Prix vár rájuk Losailban, február 25-én, amivel kezdetét veszi a 2017-es MXGP világbajnokság.