A működése természetesen nagyon hasonló a hasonló gázmarkolatéhoz, tehát nincs bowden, sem munkahenger, azaz a kuplungkar helyzetét figyelő érzékelő küldi a jelet a tengelykapcsolónak.
Honda-szabadalom a könnyebb kuplungolásért
Természetesen itt is hidraulikus rendszer működteti a tengelykapcsolót, csupán annyi változott, hogy a kuplung felső főhengere helyett jeladót alkalmaznak forrásként, így nincs közvetlen, fizikai kapcsolat a kar és a tengelykapcsoló között.
Előnye, hogy a fojtószelep állását, a sebességet és a fordulatszámot is figyelembe veszi a rendszer, vagyis nem feltétlenül a karral összhangban mozgatja a kuplung alkatrészeit, hanem szükség esetén a pilóta parancsait is felülírhatja, hogy például ne blokkoljon a hátsó kerék túl korai visszakapcsoláskor.
Persze ez ma is kiküszöbölhető a nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval (t.i. csúszókuplung), de a számítógép-vezérelt változat minden bizonnyal pontosabb, a motoroshoz jobban alkalmazkodó szerkezet lesz. Mivel a ride by wire gázmarkolat hasznos segédletek egész tárházát tette elérhetővé, valószínűleg a rendhagyó kuplungkar is új utakat nyithat meg a motorok fejlesztésében.