Motoros ruhát választani korántsem egyszerű feladat, hiszen az ideális öltözéknek ezernyi szempontnak kell megfelelnie. Az első és legfontosabb, hogy kellő védelmet nyújtson az időjárás viszontagságaival szemben és az esések során, ezért a rossz minőségű anyagokból összeállított, vékony és/vagy minősítés nélküli protektorokkal felszerelt modellek szóba sem jöhetnek, miként azok sem, melyeken nincs fényvisszaverő betét és nélkülözik az erősítésként szolgáló kopóréteget a különösen veszélyeztetett részeken.

revit-vertical-gtx-teszt
Egyértelműen a prémium öltözékek közé tartozik a kiváló minőségű, elegáns megjelenésű Revit Vertical GTX. Az erős héjnak, a hatékony szigetelésnek és a Gore-Tex betétnek köszönhetően egész évben használható 

Motorosruha-választás!? Ne ezen spóroljunk!

Fontos, hogy a felszerelés megfeleljen a gyakorlati elvárásoknak is, azaz könnyed, kényelmes, mozgást egyáltalán nem akadályozó viselet legyen, amit elsőrangú, kesztyűben is nehézségek nélkül kezelhető tépő- és cipzárak tartanak össze. Érdemes továbbá előnyben részesíteni a derék- és csípőtájon, illetve az al- és felkaron övekkel, pántokkal szűkíthető kiviteleket, ezek ugyanis testalkathoz igazíthatóak, ilyenformán kevésbé lobognak a szélben és kisebb eséllyel akadnak bele az ágakba. Mellékesnek tűnhet, de a jól elhelyezett, könnyen nyitható-zárható külső-belső zsebek és a szellőzőnyílások hatalmas könnyebbséget jelenthetnek a hétköznapok során, akárcsak a nagy teherbírású akasztófül, a magasra húzott, torkot védő nyakrész és a slicc is.

revit-vertical-gtx-teszt
Ha bent a steppelt, közepesen vastag, zsebbel ellátott bélés, nagyjából 8 Celsius-fokos hőmérséklet felett egy pólóra is felvehetjük a Verticalt. Sajnos a verejtékes bőrhöz matricaként ragad a műszálas anyag, így nehéz levenni, ha aláizzadunk

Végül, de nem utolsó sorban vegyünk szép, igényes, motorunkhoz illő kabátot, illetve nadrágot, és inkább a világos, feltűnő változatok mellett döntsünk, a láthatóság ugyanis kulcsfontosságú a balesetek elkerülésében.

Minden téren maximumra törekszik a Revit Vertical GTX

Partnerünk, a Revit-forgalmazóként is tevékenykedő Motozem a márka egyik csúcsmodelljével igyekezett lenyűgözni bennünket. A Bangladesben készülő Vertical GTX tavasszal, nyáron és ősszel, sőt télen is hatékonyan oltalmazta csodálatos habtestünket, újfent tanúbizonyságát adva, hogy az Ivan Bos alapította holland motorosfelszerelés-gyártó kimagasló kivitelezési és anyagminőségű, illetve használati értékű termékekkel kívánja megörvendeztetni a bukósisakos közönséget.

revit-vertical-gtx-teszt
Passzentos, extravagáns viselet a Revit Vertical GTX. Szabása az átlagos testalkathoz igazodik, ezért azok a méretek, amelyeknek elég hosszú a karja egy 190 centis embernek, már kicsit buggyosak

Persze ezt a színvonalat meg is kell fizetni: bruttó 220 880 Ft a kabát és 166 550 Ft a nadrág, ez egészül ki a 100 990 forintos indulóárú, 39-48-as méretben kapható Revit Everest GTX csizmával és a 65 770 forintos, S-4XL változatban forgalmazott Revit Lacus GTX téli kesztyűvel. A teljes összeg kb. 550 000 forintra rúg, tehát messze túl van a lélektani határon, ezen a szinten azonban már kevesen zsugoriak, inkább az a kérdés, hogy valóban maximumot nyújt-e az öltözet.

A tervező és a gyártó is kitett magáért

A kabát és a nadrág alapját strapabíró, egyrétegű, poliamid szövethéj adja, erre lapolják rá belülről a vízálló, légáteresztő Gore-Tex membránt és a mechanikai védelmet nyújtó belső hálót. A szabást és a varrást illetően csak szuperlatívuszokban nyilatkozhatok, minden egyes négyzetcentin és kiegészítőn érezni, hogy lelkiismeretes munka eredményét tartjuk kezünkben, ami tartós, erős igénybevételre készült.

revit-vertical-gtx-teszt
Csúsztatható, mágneses Fidlock patenttel rögzíthetjük a mellrészen kialakított szellőzőnyílás felhajtható borítását. Nekem nem igazán jött be…

A fekete, fekete-kék, kék és szürke kivitelben megrendelhető Vertical GTX kifejezetten letisztult, mondhatni, elegáns hatást kelt, de nem túl feltűnő, következésképpen – a fényvisszaverő betétek dacára – csak az egérszínű változat javítja érdemben a menetbiztonságot. Ennek okán rossz látási viszonyoknál javasolt láthatósági mellényt vagy neonszínű karszalagot húzni rá, no meg annak tudatában róni a kilométereket, hogy sötétben, illetve rossz időben később vesz észre minket a többi közlekedő.

revit-vertical-gtx-teszt
A gumírozott zsinórral és a rugós zárral gyorsan, erősen összehúzható a derékrész, így biztosan nem jut be a menetszél

Jó helyre kerültek, és kellőképpen visszafogottak a márkajelzések, negatívumként annyit írhatok, hogy a kabát aljának hátsó részéről levált az ezüstszínű Gore-Tex-felirat. A fotózás erejéig fenttartottam, de le fogom kaparni, mert hiánya nem tűnik fel senkinek, foszlása viszont elég gagyi hatást kelt.

Elnyeli a kacatokat

A héjon fellelhető két belső (egy cipzáras és egy tépőzáras) és három külső zseb (2 cipzárral és patenttel elöl-oldalt, 1 cipzárral hátul-középen) bőven elegendő a kisebb holmik elpakolására, mégsem nem voltam maradéktalanul elégedett, mert a külső oldalzsebeknek kicsi a nyílása, kesztyűben nehézkes beléjük nyúlni. Szerencsére a mellrészen elhelyezett, kesztyűben is kezelhető szellőzőnyílások tárolórekeszként is szolgálhatnak, sőt túlméretes strapatelefonok is elférnek bennük, így a szállítókapacitásra nem lehet panasz.

revit-vertical-gtx-teszt
Nemcsak tárolórekeszként szolgál, hanem mellkasvédő protektor behelyezésére is lehetőséget ad a belső zseb. A húzókára még tettem volna egy zsinórt/gumit, hogy könnyebb legyen kesztyűben megragadni

Apropó, szellőzés! A mellen és a háton (a vállak mögött) elhelyezett, cipzáras, bogárhálóval kiegészített légbeömlőknek köszönhetően – még álló helyzetben is – gyors és hatékony a levegőcsere, így kánikulában sem pusztultam bele a városi, araszolós szakaszok leküzdésébe. Mindezt úgy, hogy alapvetően kiváló hőszigetelő a Vertical. 

revit-vertical-gtx-teszt
Nagy tartományban állítható és láthatóan tartós a nyakrész csatja, de nekem nem sikerült megszoknom – nehezen talál a pöcök a foglalatba…

Erről tanúskodik, hogy bár elég fázós vagyok, 17-18 Celsius fok feletti környezeti hőmérsékletnél egy szál póló is elég a kabát alá, a belső klímát a levegőzőnyílások cipzárjaival szabályozhatjuk az aktuális helyzetnek megfelelően. A 8 és 18 °C közötti tartományban persze már elkél egy pulóver, ha pedig tovább esik a hőmérséklet, szerephez juthat a termobélés is. 

Látványnak sem utolsó a Level 2. minősítésű Seesoft Air gerincvédő. A lyukaknak köszönhetően a háton keletkező izzadtság majdnem szabadon elpárologhat
Látványnak sem utolsó a Level 2. minősítésű Seesoft Air gerincvédő. A lyukaknak köszönhetően a háton keletkező izzadtság majdnem szabadon elpárologhat, a méretre szabott zseb pedig nem engedi elmozdulni a négyrétegű, vastag, mégis hajlékony protektort. Könnyű, rugalmas, jól szellőzik és hathatós védelmet nyújt a Level 2. minősítésű Seeflex vállprotektor is. A könyököt is ez a konstrukció védi, de kicsivel hosszabb, hogy nagyobb felületen óvja az alkart

Először pulcsi helyett a termobélést választottam, de mint kiderült, ez igen kockázatos… Velem például megesett, hogy benzinkúton, sorban állás közben nem vettem le a kabit, és némiképp aláizzadtam. Nos, úgy rátapadt karjaimra a bélés, hogy két kollégának kellett nagy műgonddal leoperálnia rólam a ruhát. Lecibálhattam volna magam is, de a bélés vékonyka rögzítőfülei biztosan elszakadtak volna.
A vállrész hátsó felére helyezett, cipzáras levegőzőnyílásokon könnyedén távozhat a mellkasnál beáramló levegő, így folyamatos a légcsere
A vállrész hátsó felére helyezett, cipzáras levegőzőnyílásokon könnyedén távozhat a mellkasnál beáramló levegő, így folyamatos a légcsere

A remek hőszigeteléshez a strapabíró, műanyag cipzárral és öt tépőzárral összefogatható mellső rész, a szorosan összehúzható, tépőzáras-cipzáras csuklórész és a derekat körülölelő, rugós zárral ellátott, gumírozott zsinór is nagyban hozzájárul – a menetszél sehol nem találhat utat magának. Jól eltalált a bőrbarát, plüssös anyaggal bélelt nyakrész magassága is, de a patenttel 8 hónap alatt sem tudtam megbarátkozni, kesztyűben igen nehézkes a helyére pattintani.

revit-vertical-gtx-teszt
A derékpánt igen hasznos, mert kissé buggyos a felsőrész szabása. A hátsó márkajelzés 2 hónap használat után foszlani kezdett

Ilyen egy rendes motoros nadrág

A méretes zsebekkel ellátott nadrág ugyancsak elsőrangú, kivitelezési és anyagminősége azonos szinten áll a kabátéval. Tetszett, hogy hosszú szára guggolva sem csúszik fel nagyon, cipzárakkal fixálható, vaskos bélése pedig nem akadályoz a mozgásban, még akkor sem, ha túraendurón vagy gyorsasági gépen tornázunk.

Erősen behajlított térdnél sem csúszik a csizma fölé a nadrág szára. A semleges stílus a naked, a (sport)túra és az enduró modellekhez is illik
Erősen behajlított térdnél sem csúszik a csizma fölé a nadrág szára. A semleges stílus a naked, a (sport)túra és az enduró modellekhez is illik

A derékrész és a két lábszár szorosan összehúzható, ilyenformán soha nincs huzat – ez télen áldás, nyáron inkább átok. Két szellőzőnyílás szerintem elfért volna a combon, ahogy a fényvisszaverő felületekkel is bánhattak volna bőkezűbben.

Cipzár, tépőzár és patent gondoskodik a rögzítésről, illetve a menetszél kirekesztéséről. A remek szabásnak hála guggolva sem csúszik fel a szár. Jómagam egy kipufogóhőtől védő réteget is varrtam volna a nadrágra
Cipzár, tépőzár és patent gondoskodik a rögzítésről, illetve a menetszél kirekesztéséről. A remek szabásnak hála guggolva sem csúszik fel a szár. Jómagam egy kipufogóhőtől védő réteget is varrtam volna a nadrágra

Mindent egybe vetve szerintem igazán megéri pénzét a Revit üdvöskéje, kisebb hiányosságaitól eltekintve valóban eszményi társ az átmeneti és a meleg évszakokban, s télen is kellő oltalmat nyújt, ha rendes aláöltözővel és maszkkal társítjuk.

A hagyományos, cipzáras slicc mögé belső réteg került, nehogy megfázzon a behemót…
A hagyományos, cipzáras slicc mögé belső réteg került, nehogy megfázzon a behemót…

A precíz öltéseket, a masszív alapanyagokat, valamint a minőségi kiegészítőket elnézve élettartamával sem lesz gond, és stílusa is időtállónak tűnik – bátran ajánljuk mindenkinek!

A nadrág derékrésze természetesen összecipzározható a kabátéval, így kezes-lábasként is használható a Vertical GTX. Az erős akasztófület a nadrágból sem spórolták ki
A nadrág derékrésze természetesen összecipzárazható a kabátéval, így kezes-lábasként is használható a Vertical GTX. Az erős akasztófület a nadrágból sem spórolták ki

Jól szigetel, de nem bumfordi a Lacus kesztyű

Hiába a kiváló öltözék és csizma, engem leginkább az Indonéziában gyártott Revit Lacus GTX kesztyű nyűgözött le. Döbbenetes, hogy milyen kifinomultan sikerült társítani a bőrt és a szintetikus anyagokat – a sok-sok összetevő ellenére esztétikai és technikai szempontból is egységesnek tűnik a modell.

revit-vertical-gtx-teszt
Sok elemből áll össze, mégis egységes – nem mellesleg prémium – benyomást kelt a Lacus GTX. Az ujjak felső részénél elhelyezett rugalmas részek megkönnyítik a mozgást, a fényvisszaverő betétek pedig növelik a menetbiztonságot

Alapját vaskos, kettős öltéssorokkal varrt, hasított bőr adja, ebbe illesztették bele a szellőző, Gore-Tex membránnal és fényvisszaverővel ellátott szövetbetéteket az ujjak felett, az esésnél védő, egy darabból készülő protektort a bütyköknél és a velúrszerű részt a hüvelyk- és a mutatóujj között.

revit-vertical-gtx-teszt
Vastag, jól szigetel, a mozgásban azonban nem különösebben akadályoz a Lacus GTX. A hosszú szár plusz oltalmat nyújt a csuklónak

A két tépőzárral rögzíthető, kifejezetten passzentos Lacus nem tartozik a legdurvább téli kesztyűk közé, de nem is ez volt a cél, szerintem az 5 és 15 Celsius-fok közötti tartományra optimalizálták a tervezők. Markolatfűtéssel (és markolat elé szerelt légterelővel), ennél hidegebb időben is útnak indulhatunk, így az átmeneti és a hideg évszakokat is átvészelhetjük benne, rövid és középtávon nem kell szövetkesztyűt venni alá vagy kézzsákot húzni rá.

Jó fogást garantál a csúszásgátló réteggel és esésnél védő betéttel is ellátott tenyérrész. Mint látható, mindenhol dupla varrást alkalmazott a gyártó
Jó fogást garantál a csúszásgátló réteggel és esésnél védő betéttel is ellátott tenyérrész. Mint látható, mindenhol dupla varrást alkalmazott a gyártó

További előnye, hogy a termobélés ellenére nem gátol különösebben a mozgásban. Borsóválogatáshoz nem ajánlom, de a karok, gombok, sőt a telefon-érintőképernyők könnyen kezelhetőek benne, nincs kínszenvedés, mint az extrémvastag kesztyűkben.

Tökéletes középút az Everest

Nagyon tetszett a könnyed, hétköznapi használatra szánt motoros lábbelik és az erős, masszív endurócsizmák közé pozícionált, ugyancsak Gore-Tex membránnal ellátott, Vietnamban összerakott Revit Everest GTX is.

revit-vertical-gtx-teszt
Sallangoktól és színes betétektől mentes, mégis modern és látványos az Everest névre keresztelt, Gore-Tex membránnal ellátott csizma. A Kinizsi 100-nak nem vágnék neki benne, de rövidebb séták bevállalhatóak

Amellett, hogy modern és stílusos, a gyakorlati elvárásoknak is messzemenőkig megfelel, azaz kényelmes viselet, véd az időjárás viszontagságaitól és még gyalogolni is lehet benne. Rögzítését a klasszikus cipzár-tépőzár kombinációval oldották meg, míg a láthatóságot két – sajnos kis méretű – fényvisszaverő betéttel fokozták.
revit-vertical-gtx-teszt
Jól eltalált mintázatot kapott az Everest, így nedves aszfalton és földúton sem csúszkáltam benne. Rezgéscsillapítása szintén remek, egyhengeresen sem kúszik át különösebben a vibráció a talpakra

Roppant hasznosak a felvételt megkönnyítő, szárakra varrt kapaszkodófülek is, és dicséretet érdemel a közepesen mélyen barázdált, aszfalton és könnyed terepen is jól tapadó, lépéskönnyítő, valamelyest hajlékony talp is. Javára szól továbbá, hogy páratlanul precízen ragasztják fel és némiképp az orr-részt is oltalmazza.

revit-vertical-gtx-teszt
Dupla öltéssorok tartják össze a veszélyeztetett részeken, a váltókarral érintkező felület pedig kopásgátló bevonatot kapott.