A Chrobák Jani által is tesztelt, egyhengeres BMW főként arról híres, hogy csekély fogyasztású, tartós és problémamentes, ám most már azt is tudjuk, hogy erőforrása a 350 köbcenti alatti géposztály egyik legjobban tuningolható darabja.

rekord-gyorsulas-jagan-kumar-bmw-310
Elektronikusan vezérelt turbófeltöltővel, titán hajtórúddal, szelepekkel és kovácsolt dugattyúval tették sokkal erősebbé a 313 köbcentis hajtóművet

Nemrég ugyanis a Valley Run elnevezésű versenyen Jagan Kumar is rajthoz állt egy hasonló motorral, igaz, TVS néven, hiszen a bajorok az indiai óriáscéggel közösen fejlesztették az egyhengeres modellt. A TVS Racing szerelői persze alaposan belenyúltak az Ázsiában Apache RR 310 néven futó gép blokkjába, ami az eredményen is meglátszott: a 11,5 másodperces idő 402 méteren több mint erős egy ekkora motortól.

rekord-gyorsulas-jagan-kumar-bmw-310
A negyedmérföld végén mért 195 km/órás végsebesség is lenyűgöző érték, hiszen a gyári 310 RR orkánerejű hátszélben sem gyorsul fel 160 fölé...

Persze mit sem érne a teljesítmény az elengedhetetlen súlycsökkentés nélkül, ezért a TVS mérnökei szénszálas felniket építettek be, sőt a segédvázat és az idomokat is átdolgozták, így az eredeti, 174 kilós menetkész tömeg helyett 109 kilóval mérlegelt a motor. A tesztek során még finomították a gyorsváltót, beszereztek egy hosszabb lengővillát, majd csökkentették a szabad hasmagasságot, így érték el a lenyűgöző, 11,5 másodperces időt. Lássuk be, ez nem hétköznapi eredmény, hiszen a kunmadarasi rekordok alapján itthon a Full Street és a 400 alatti kategória tagjai dicsekedhetnek hasonló teljesítménnyel, de természetesen nem egyhengeres motorokkal.