Túl a másfél millión - 7,3 százalékos növekedés után immáron 1,52 millió darab motorkerékpár talált gazdára az utóbbi egy évben. A 37 ország összteljesítménye jelentősen, több mint százezer darabbal nőtt, de ennél sokkal érdekesebb, hogy mennyire eltérő volt az egyes márkák szereplése.

rekord-az-europai-motorpiacon-2019-24052
Itthon csak az ötvenesnél nagyobb motorok kapnak rendszámot, ezért kizárólag ilyenek szerepelnek az hazai beszámolóban, de az európai adatok az összes robogót, motorkerékpárt és ATV-t is tartalmazzák

Tulajdonképpen az első negyedév eredménye húzta fel az éves teljesítményt - akkor 21,6 (!) százalékkal nőtt a forgalom, ami nyár közepére 6,9%-ra csökkent, mert a június kifejezetten gyenge volt. Meglepetésre a szezon után, októberben kapott szárnyra ismét a piac, a nagymotorok forgalma 7,4%-kal, a nagyrobogóké hat százalékkal, míg az 50-es gépeké 11,9%-kal nőtt.

rekord-az-europai-motorpiacon-2019-24053
Nem változott az országok sorrendje: Francia-, Olasz- és Németország áll a dobogón, ez a három piac hatszázezer új géppel büszkélkedhet egy év alatt

Továbbra is a Honda Európa piacvezető márkája, 213 308 darabbal, nyomában a Yamahával, a Piaggióval és a BMW-vel, ötödikként pedig a Kawasaki zárt. Ami az egyes gyártók fejlődését illeti, nincs párja a BMW-nek, mely 96 944 darabos eredmény mellett +13,4%-kal áll az élen, a Kawasaki 10,1%-a is erős, viszont a Triumph elmarad a várakozásoktól (+2,5%), de legalább pluszban van, ellentétben a gyakorlatilag stagnáló Ducatival és a 7,5%-ot veszítő Harley-Davidsonnal.