Tavaly ősszel leleplezett CBR1000RR-R Fireblade SP egyedi formatervével és kimagasló, mégis könnyen uralható teljesítményével vívta ki a döntőbizottság elismerését, és kapott elismerést a Red Dot Design zsűrijétől. A tisztán elektromos Honda e is bekerült a legjobbak közé, így két érdekes darabbal bővült a kortárs formaterveket felsorakoztató Red Dot Design Museum – világszinten is egyedülállónak mondható – gyűjteménye. A neves intézményben tehát a Honda következő generációs elektromos autója, a Honda e is szerepel, sőt a CBR1000RR-R Fireblade SP gyorsasági motort is megtekinthetik a látogatók. Előbbi a „Milestones in Contemporary Design” tárlat központi standján kapott helyet, annak a 76 darabos kollekciónak részeként, ami 2020 legjobb termékeit gyűjti egy csokorba a világ minden tájáról.

Fireblade a Red Dot Design kiállításán

A kompakt, elektromos kisautó modern, jövőbe mutató konstrukciójával a Red Dot: Best of the Best 2020 díjat sikerült bezsebelnie, míg a CBR1000RR-R Fireblade SP a motorkerékpárok között bizonyult a legkiválóbbnak.

red-dot-dijat-kapott-a-honda-e-es-cbr1000rr-26238
A páros a 2020/2021-es tárlat szerves része, aki szívesen megtekintené őket, Németországban, az esseni Red Dot Design Museumban megteheti

Peter Zec, a Red Dot Design alapítója és elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Honda e nem egyszerű jármű, sokkal több annál. A Red Dot: Best of the Best 2020 díjat kapta meg, ami nem csoda, hiszen már az első pillanatban lenyűgözte a zsűrit, s minél közelebbről ismertük meg, annál biztosabb volt, hogy ez lesz a kiválasztott. Egy igazi okoseszköz, ami összeköti az otthont a mobilitással és messze túlmutat a képzelet határán. Nem tudnék még egy autót mondani, ami jelenleg képes erre.

red-dot-dijat-kapott-a-honda-e-es-cbr1000rr-26236
Óriási megtiszteltetés, hogy ilyen nagy presztízsű díjjal ismerték el a Fireblade-et és a japán mérnökök munkáját – szögezte le Satoshi Kawawa, a Honda motorkerékpár-üzletágának vezetője

Emellett a Red Dot zsűrije hosszú napokon át tesztelte a Fireblade-et, hogy teljesítményéről és használati értékéről egyaránt képet kapjon, azaz ne csak a formaterv alapján ítélje oda a díjat.

– Ha a Hondára gondolok, elsőként mindig a motorok jutnak eszembe. A Fireblade nemes egyszerűséggel azért nyert, mert a Red Dot döntőbizottsága imádta, azt pedig tudni kell, hogy igazán őrült döntéshozókról van szó, közöttük egy profi motorversenyzővel. Nem is aprózták el az ítészek, pont úgy tették próbára a Fireblade-et, mint bármelyik másik versenyző vagy szakíró, és nem volt kérdés, hogy idén a Fireblade lesz a kiválasztott – tette hozzá Peter Zec, a Red Dot Design alapítója és elnök-vezérigazgatója. Végül még kiemelte, hogy elsősorban a motorsport ihlette, harmonikus formavilágáért és aerodinamikailag hatékony idomzatáért kapta az elismerést a motor, és persze a kimagasló teljesítmény, valamint a magával ragadó vezetési élmény is sokat nyomott a latban.

red-dot-dijat-kapott-a-honda-e-es-cbr1000rr-26237
Jövőbemutató műszaki megoldásai révén emelkedett ki a villanyautók tömegéből a díjazott Honda e, míg a CBR elképesztően aerodinamikus idomzatát és 217,6 lovas csúcsteljesítményét emelték ki a bírák

A minimalista stílusban fogant orr-rész, az agresszív, meredeken ívelő oldalidomok és a megnövelt méretű alsó elemek éppúgy hozzájárulnak a kategória legjobb légellenállási együtthatójához, mint a gondosan formált légbeömlők és -légterelők. Az aerodinamikai hatékonyságot fokozó szárnyak a Honda MotoGP-versenygépéről (RC213V) érkeznek, s azon túlmenően, hogy még látványosabbá teszik a formavilágot, a leszorítóerőre és az úttartásra is kedvező hatással vannak. Nem véletlen, hogy utóbbi ilyen nagy hangsúlyt kapott, ugyanis minden idők legizmosabb soros, négyhengeres, feltöltő nélküli Honda-erőforrása bújik meg a CBR vázában.