Ahogy szigorodnak az EU-s környezetvédelmi előírások, úgy tűnnek el az öreg kontinensről a legendás motorok. Elég csak a harminc évnyi siker után kámforként elillanó ZZR modellcsaládra gondolni, de mondhatnánk az FJR1300-at vagy a szerény ülésmagasságuk révén ideális kezdőmotorként emlegetett, 125-ös cruisereket – ezeket már hiába keressük a forgalmazók árlistáiban.
Nincs más lehetőség, muszáj használtan keresni egyet, de ha nincs túl sok szabadidőd, esetleg nem vagy szakértője a használt gépeknek, akkor jobban jársz, ha kereskedésből, jótállással szerzel be egyet, hogy ne legyen lutri a vásárlás.
Klasszikusok a Red Baronnál
Szerencsére akadnak olyan kereskedések, ahol tömegével válogathatsz a legendás motorok között, és egy helyen megnézhetsz több neked tetsző típust is. A már említett, 125-ös cirkálókból többet is találtunk a KépesMotoron, olcsóbb és drágább Honda Shadow, Suzuki VL és GZ 125 sorakozik egymás után, ráadásul ezek közül néhány csak tíz-húszezer kilométert futott.
Ugyanígy ritka vendég a hirdetésekben a Suzuki népszerű csöppsége, a Van Van, ráadásul ritkán találni ilyen megkímélt állapotú példányt 900 ezer forint alatti áron. A retrógépekre vadászóknak érdekes lehet a fűzöttküllős, klasszikus egyhengeres, a TU250 is, amiből szintén csak egy-egy darab bukkan fel a hirdetési oldalakon.
Persze említhetnénk az ötvenes kategória igáslovát, az elnyűhetetlen Yamaha Geart is, amiről ódákat zengenek a futárok, míg a képzeletbeli lista túlsó végén, a nagyágyúk között pózol a ZZR és GTR1400 – egyik sem elérhető már újonnan, érdemes hát szemmel tartani a szebb, esetleg garanciával árult használt példányokat.
Ráadásul a lassan ötven éve alapított Red Baronnál az átvizsgált, leszervizelt motorok ára tartalmazza az úgynevezett Road Service-t, vagyis a motormentést, amennyiben szükség lenne rá, ingyenes cseremotort a javítás idejére, Klubszerviz-tagságot és még számos hasznos szolgáltatást.