Számos pletyka felröppent a téli holtszezonban, élen azzal, hogy Rea szívesen tenne egy szabadkártyás kitérőt a GP-be, ha a szervezők belemennek, hogy Kawasakijával vegyen részt a futamon. Erre aligha volt reális esély, de a sajtó persze felkapta a dolgot, hiszen aligha beszélhetnének másról a szaklapok, amikor éppen nincs versenyszezon.
Mennyi esélye van a WSBK-Kawának a GP-ben?
Persze Rea menedzsere és a MotoGP ura, Ezpeleta is rögtön leszögezte, hogy ez légből kapott ötlet, és már csak azért sem reális cél, mert a WSBK gépei még mindig jóval lassabbak Rossi vagy Marquez motorjánál. Átlagosan két-három másodperc a különbség körönként, de ez persze pályáról pályára változik, attól függően, hogy milyen hosszú egy kör és milyen hosszú egyenesek tarkítják.
Jerez az egyik kivétel, itt ugyanis csak egy-két másodperc a differencia, ezért remek alap, hogy összehasonlítsák a GP- és WSBK-motorok tempóját. Ha már élőben nem jöhetett össze a viadal, Lachlan Epis Youtube-csatornáján összeengedték a motorokat egy virtuális gyors körre - fent láthatjátok, hogy mennyi volt a különbség a két eltérő technika között. A végeredményt ismerve felmerül a kérdés: egy esős hétvégén megszorongathatná a WSBK-motor a leggyorsabb királykategóriás gépeket?