Aligha kell bemutatni az 1987-ben megjelent Superbike-versenymotort, a VFR750R-t, vagy ahogy még többen ismerik, az RC30-at. A mai napig olyan sokan ápolják, óvják az egykori legendát, hogy a Honda vezetői úgy döntöttek, újra gyártani kezdik az általuk leggyakrabban keresett alkatrészeket.
RC30 Forever: biztos alkatrészháttér a Honda VFR750R-hez
Ráadásul a 150 különböző terméket úgy válogatták össze, hogy az tökéletesen lefedje a tengerentúli és európai márkaklubok igényeit, azaz tényleg olyan alkatrészek szülessenek, melyeket viszonylag gyakran vásárolnának a tagok.
Persze nem volt éppen sétagalopp a gyártás beindítása, hiszen a régi tervrajzok digitalizációja, majd 1:1 méretarányúra növelése után készülhettek el a próbadarabok a vadonatúj öntőformákban. Az így született darabokat a tulajdonosok motorjából kölcsönzött alkatrészekkel hasonlították össze, hogy minden tekintetben megegyezzenek az eredetivel.
Természetesen most is kiemelték, hogy milyen legendás modellről van szó, elvégre a Tokiói Autókiállításon 1987-ben bemutatott VFR korának egyik legmodernebb versenygépe volt. Mindössze ötezer darab készült a 748 köbcentis, 90 fokos hengerszögű V4-esből, és már akkor szénszálas, illetve magnéziumalkatrészeket használtak az építés során.
Titán hajtókar és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló tette még különlegesebbé az RC30-at, s a teljes felfüggesztés – beleértve a Pro-arm lengőkart – úgy alakították ki, hogy pillanatok alatt kereket cserélhessenek a motoron. Nem is maradt el a siker: a Hamamatsuban született RC30 1988-ban és '89-ben megnyerte a Superbike vb-t Fred Merkellel, illetve a Man-szigeten is első lett – többek között – Joey Dunlop, Carl Fogarty, Steve Hislop és Philip McCallen vezetésével.