Nem ma kezdődött a Super Cub alapjára épített, mostoha körülményekhez igazított sorozat története, az első széria 1960-ban jelent meg C100H és C100T néven, majd később érkezett a CT110H is.
Hamarosan gyártani kezdik a Honda CT125-öt
Miként az alapjául szolgáló Super Cub, ez is nagy népszerűségnek örvendett mindenütt a világon, s rengeteget adtak el belőle Ausztráliában és az USA-ban, ahol - utalva a felépítésre és a felhasználási területre - Hunter Cub vagy Trail névvel vált ismertté.
Egyébként most is ez a két név jelent meg a híradásokban, ugyanis a pletykák szerint e két elnevezést jegyeztette be a Honda az Egyesült Államok szabadalmi hivatalában.
Miközben a világ egyik fele Tokióra figyelt, Milánóban is zajlottak az események az EICMA szalonon. A Honda nem egy újdonsággal meglepte a publikumot, közöttük volt a márka olaszországi fejlesztőközpontjában megálmodott CB4X Concept is, mely megmutatja, milyen elképzelései vannak a vállalatnak a crossoverek kategóriájában. A Valerio Aiello keze munkáját dicsérő forma az egyoldalas hátsó lengőkarral, a 17 colos kerekekkel és a merész élekkel látványossá tett idomzattal meglehetősen agresszíven fest.Ha hinni lehet a híreknek, ez több mint egy egyszerű tanulmánymodell, mivelhogy a pletykák szerint a Honda hamarosan bemutathatja az utcai változatot is, ami nem is csoda a crossoverek népszerűségét látva. Ha így lesz, azonnal beszámolunk róla a SportMotoron!
Külsején rögtön látszik, hogy a Super Cub váza adja az alapot, s nagyon jól áll neki a scramblerek stílusában magasra emelt, vaskos kipufogó, a nagy felnikre húzott bütykös gumi, továbbá a krómozott kartervédő.
Ami a motor technikai megoldásait illeti, nincs nagy meglepetés, a jól bevált, strapabíró, egyhengeres, négyütemű, 125 köbcentis erőforrás viszi majd a 100-110 kilós vasat, teljesítménye tíz lóerő körül lesz.
Természetesen nemcsak a tengerentúlon, hanem Európában is megjelenhet a Honda sokoldalú modellje, amennyiben teljesíti a januárban életbe lépő Euro5 előírásait.