Nehéz megtalálni az egyensúlyt, hogy mi az a korlátozás, ami egyértelműen óvja, védi a pilótákat, de nem lúgozza ki a versenyzés lényegét, a tiszta küzdelmet. Különösen igaz ez egy ilyen sportban, mint a gyorsaságimotoros-világbajnokság, ahol szó szerint életek múlnak a versenyigazgatók döntésein.
Paolo Simoncelli is bírálta a versenyirányítást
Talán a múlt hétvégi futam volt a legjobb példa rá, hogy milyen rendhagyó veszélyekkel kell szembenézni a pilótáknak. A hosszú célegyenes miatt ugyanis néhány Moto3-versenyző a futamon is szándékosan lelassított, kisodródott, hogy ne az élről kelljen kezdenie az egyenest, ám ezzel megtörte a mögötte haladók lendületét, amiből számos kisebb ütközés kerekedett.
Fenati nem is hagyta szó nélkül „a műsort”, és a futam után kiposztolta, hogy milyen zúzódásokat szenvedett a sok felesleges adok-kapokban...
Paolo Simoncelli ennél is tovább ment, és a versenyfelügyelőket nevezte meg felelősként, hogy miért nem voltak határozottabbak és keményebbek, hiszen Jason Dupasquier halála után az lenne a minimum, hogy szigorúan fellépjenek a szabálytalanságok ellen.
– Olyan emberekre van szükség, akik képesek döntéseket hozni! – szögezte le a Gazzetta dello Sportnak adott interjújában, arra utalva, hogy milyen visszás volt az utólag kiszabott Quartararo-büntetés. – Ha az indulóknak tizedmásodpercek alatt kell felelős döntést hoznia, akkor az a minimum, hogy a versenyfelügyelők is képesek legyenek erre... Fura, hogy ez még az ex-versenyző Freddie Spencernek sem sikerült.
– Nincs mese, a pilóták is ugyanolyanok, mint a gyerekek: szükségük van szabályokra, és arra, hogy a következetes, azonnal kiszabott büntetés megmutassa nekik a helyes irányt. Ha a leintést követően, utólag próbálnak valamilyen döntést hozni, az már aligha hatásos...
– Mondjuk ki, hogy ez egy nehéz és kemény munka, ahol muszáj tökösnek lenni, vagy ha nem megy, akkor másik állást keresni – szúrt oda Paolo a versenyfelügyelőknek.
A bírálók többsége hasonló kritikákat fogalmazott meg, és azt kérte, hogy a szabályozás is pont olyan kemény legyen, mint maga a verseny. Elvégre tizenéves, a világbajnoki mezőnnyel csak most ismerkedő srácokról van szó, akik mindent megtesznek a győzelemért. Muszáj hát egyértelmű határokat húzni és következetesen alkalmazni a büntetéseket, hogy a legkisebb kategóriában is mindenki tisztában legyen vele, hogy mit tehet a pályán és mit nem.
Kíváncsian várjuk, hogy a nyári szünet előtti futamokon, Németországban és Hollandiában szigorúbbak, illetve következetesebbek lesznek-e a versenyfelügyelők a kritika hatására. Mindenesetre a német pályán sincs hiány egyenesekben, vagyis bőven lesz alkalmuk azt fürkészni, hogy mindenki betartja-e a szabályokat.