A hétvégén a Yamahák végre pályára álltak, bár ez nem volt még igazán éles bevetés.
Juhász Tomi inkább járatta az R6-ost, ugyanis 10km volt benne a szombati nap elött. Megpróbáltunk mindketten valamiféle futómű alapot keresni, amit csak módosítani kell az adott pályához.
Tamásnak nehezebb dolga volt, ugyanis most ült először az R6-on. Ilyenkor mindent előről kell kezdeni (lábtartó, kormánycsutka beállítás ... stb). Mindkét motorba belekerültek az Öhlins villa "belsőségek", Tomi motorjába sajna a hátsó gátló még nem jött meg.Mi a tavalyi mocimba beletettük gátlót és a "kittes" villát, így nekem kicsit könnyebb dolgom volt. Nem egyszerű ezeket az speckó cuccokat belőni, bár ad az Öhlins egy alapbeállítást, de kinek a pap, kinek a papné.
Az első nap elég rosszul tudtam menni a lábam miatt, balra nem tudtam úgy ülni ahogy szoktam és a lábamat felhúzni. A lábtartón a sarkam volt, ami elég "érdekes" testtartás. Néztem a telemetrián, jobbra tutdtam úgy kanyarodni mint tavaly év végén, balra viszont 15km/h-val lassabban .... ami nem kevés. Vasárnap már elég sokat javult a helyzet, de sokat vesztek a sikánban és a sikán után bal-jobban, mert nem tudok átülni olyan gyorsan, mint kéne. Az új Metzeler gumik is kiválónak tűnnek az első próba után, én teljesen elégedett vagyok velük. A lábam miatt kb 1,5 - 2mp-t vesztek, legjobb időm 2:01 közepe volt. Az AA futamra 1:57-58-akat tervezek ... remélem addig minden rendben alakul.
Ja és még valami. Vasárnap a délutáni menetben, gondoltam csapok pár 2:00-ás kört. Fölraktunk egy pár új gumit. Az első "bemelígtő" köröm 2:02 lett aztán majdnem szájra estem a cél végén és a Mansell kanyar után balosban jobbosban is. Valami nagy gáz van, gondoltam, mintha lapos lenne az első gumim. Kijöttem megmérni, melegen 1-bar volt benne (hidegen kell 2.1!). Khm .... szétment a szelep az első kerekemben! Ezután már sajna nem tudtam próbálkozni. Tanulság: a szelepet nem árt néha kicserélni, ajánlom mindenkinek!
Varga Gergő
Fotó: Erdélyi Zoltán
Kapcsolódó anyagok: