Míg az önvezető autók egész szépen fejlődnek, a motorok kapcsán nem beszélhetünk áttörésről, ami nem is csoda - az egyensúlyozás és a sajátos kanyarodás miatt ez sokkal összetettebb kérdés, mint a négykerekűek irányítása. Persze kísérletek azért akadnak, mint például az AB Dynamics BMW C1 robogóból épített szerkezete, mely napjainkban már magabiztosan, igaz, jó nagy íven rajzolja a nyolcasokat:
- Nem véletlenül esett a választásunk éppen a BMW C1-re, ugyanis a bajorok robogója gázadásra automatikusan elindul, így a robotnak nem kell kuplungolással bajlódnia, és az sem mellékes, hogy a nagyméretű karosszéria hatékonyan védi a drága elektronikát az esőtől. Egyébként ez egy remek lehetőség, hogy forradalmasítsuk a járművek tesztelését. Gondoljunk csak bele, egy önvezető géppel kiszűrhetjük a szubjektív tényezőket, arról nem beszélve, hogy megelőzhetőek vele a vezető fáradtságából, figyelmetlenségéből adódó balesetek - nyilatkozta Dr. Richard Simpson, az AB Dynamics mérnöke.