Valószínűleg a motorabroncsok forgalma mutatja legpontosabban, hogy nő vagy csökken-e a motorforgalom Európa útjain. Elvégre a benzinfogyasztásból nem derül ki, hogy két- vagy négykerekűbe tankolták-e, viszont az tagadhatatlan, hogy ha többet motorozunk, akkor gyakrabban kell gumit cserélni.
Jelentősen nőtt a motorgumik forgalma Európában
A hír apropója, hogy az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetségének (ETRMA) tagjai a minap megosztották az idei eredményeket, melyekből kiderült: komoly visszaesést mértek a személyautóabroncsok forgalmában, míg a motorgumikból jóval több fogyott, mint egy évvel ezelőtt.
Hogy konkrét számokat is mondjunk, a harmadik negyedévben 1,9, míg az első kilenc hónapban összesen 14,4 százalékkal csökkent a személyautóabroncsok forgalma. Ezzel szemben motorgumiból 26,7 százalékkal többet (!) adtak el, mint egy évvel korábban. Ez nagyon leegyszerűsítve annyit tesz, hogy negyedével nőtt Európában a motorral megtett kilométerek száma, azt feltételezve, hogy hasonló anyagkeverékű és futásteljesítményű köpenyeket választottak a motorosok, mint korábban. személyautó kategóriában a harmadik negyedévben 1,9 százalékkal, az év első kilenc hónapjában pedig 14,4 százalékkal kevesebb gumiabroncsot értékesítettek éves összevetésben az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetségének (ETRMA) tagjai - közölte a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) hétfőn az MTI-vel.
Miként korábban említettük, több európai országban – a tavaszi gyárleállások és boltbezárások dacára is – nőtt az eladott új motorok száma, vagyis úgy fest, a motorozás megerősödhet, míg az autózás visszaszorulhat a járvány hatására. A negyedével több eladott abroncs különösen azért nagy eredmény, mert a tavaszi/őszi határzárok valamelyest visszavetették a motoros turizmust, de így sem csökkent a megtett kilométerek száma.