Talán a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének közleménye tükrözi leginkább, hogy mennyire nehéz volt megtippelni a kurtán-furcsán alakult 2020-as szezon számait. Lám, már novembert írunk, és több mint négyezer új nagymotor talált gazdára idén, de az összegzés elején még ott áll a tavasszal tett becslés: „2020-ban várhatóan 3500 új motorkerékpárt helyeznek forgalomba Magyarországon, feltételezve, hogy nem lesz a járványra visszavezethető negatív gazdasági hatás.”
Erős őszt zártak a hazai motorkereskedések
Nos, másról sem szólt 2020, csak ilyen hatásokról, hiszen leálltak a gyárak, bezártak a kereskedések, vagy ha működtek, akkor is csak nagyritkán nyitották rájuk az ajtót, „hála” a kijárási korlátozásoknak.
Ezért is meglepő, hogy január és november között több motort adtak el, mint bármikor 2010 és 2020 között, egészen pontosan 4149 darabot. A DATAHOUSE összesítéséből az is kiderült, hogy a márkák versenyében továbbra is a Honda vezet, nyomában a Yamaha és a BMW, míg a Suzuki nagyjából száz motorral kevesebbet adott el idén, mint 2019-ben, így lecsúszott a dobogóról. Veszített piaci részesedéséből a Ducati, az említett Suzuki és – többek között – a Vespa is, míg a BMW, a KTM és a Yamaha komoly térnyeréssel tört előre 2020-ban.
Ami viszont nem változott, az a modellek erősorrendje, ahol nemhogy megelőzni, de megszorongatni sem tudják a GS-t. 234 darab talált gazdára a jó öreg boxer legújabb, 1250-es változatából, míg a második helyezett DL650-ből 161 fogyott, mögöttük harmadik lett a Honda PCX125 – stílusosan – 125 darabbal.